• Anonym (finnen.)

att gifta sig när man bara känt varandra 1 år...

nu får ni ursäkta minn dåliga svenska (särskilt i skrift, e finne inflyttad i sverige)

men vad tycker ni om att man gifter sej när man bara kännt varann i ca 1 år ? e det någon skilnad på hur gammal man är och hur lenge man kännt varandra? vad tycker ni...

• Svar på tråden att gifta sig när man bara känt varandra 1 år...
  • Annicapannika

Jag var 21 och min man var 27 när vi gifte oss. Vi hade då känt varandra i ett och ett halvt år och varit ihop i 15 månader. Nu har vi varit gifta i åtta år snart och snart fått fyra barn ihop.

Längden man känt varandra har nog ingen betydelse om man är rätt för varandra. Men det kanske är det som tar tid för vissa att komma på om man är eller inte. Ålder tycker jag inte alls spelar in.

• 5e barnet på g

Jag och min man gifte oss på vår ettårsdag. Och då var det ett år sedan vi träffades. Men vi visste från första stund att det var rätt och att vi kommer att hålla ihop för resten av livet.
    Är man bara säker, verkligen helt säker så ser jag inget fel i att gifta sig efter ett år.

• Små Hjärtan

Jag och min man hade varit tillsammans i knappt 9 månader när vi gifte oss och är fortfarande gifta. Inne på vår sjätte år som gifta nu.
    Tycker man att det känns rätt så spelar varker ålder eller hur länge man kännt varandra någon roll tycker jag.

Stolt mamma till Julius 02 Neo 05 och Trinity 07
  • Anonym (finnen.)

tack för svar. när jag berättade åt minn mamma till exempel så sa hon bara "redan? varför då?" typ... vi e 23 resp 26 så jag ser inget fel i de men nice att se vad ni andra tycker

• jarovean

Gifte mig efter 11mån. Vi var dock bästa kompisar ganska länge innan det sa "klick" =)
    Har aldrig ångrat mig en sekund!!

• Anonym

Jag och min pojkvän har vetat sedan vi varit ihop i tre månader att vi ska gifta oss. Vi skulle nog gifta oss i år (när vi varit ihop i ca 1 år) om det inte vore för att hans bror gifter sig i sommar och vi vill ge familjen lite andrum )

Men även om vi inte gifter oss så spelar det egentligen ingen roll, eftersom vi bara vill vara tillsammans och det är vi ju redan

Nu är jag 30 och min kille 33. Vi har båda haft längre förhållanden, 5-6 år långa, så vi vet vad vi vill i livet och vilken typ av människa vi vill vara med. Vi är också "färdiga" som människor.
    När jag var 23 var jag ihop med en kille som jag sedan lämnade för att vi växte isär efter högskolestudier och annat.

Det är bara du och din kille som kan avgöra om ni vill leva tillsammans. Gör det som känns rätt för er, men var beredd på att din mamma kanske säger "vad var det jag sa" om det inte skulle funka mellan er.

• Anonym

Jag och min man gifte oss efet sex månader tillsammans,nu har vi varit gifta i 1 1/2 år och har två barn tillsammans,varav han har adopterat min son sedan tidigare förhållande.Allting funkar jättebra och det är som vi vuxit på vägen.Man lär känna varandra bättre och bättre för varje dag.

Svar på tråden att gifta sig när man bara känt varandra 1 år...