• kvinna 86

hatar mitt hår!! torrt och frissigt

jag är så trött på mitt torra och frissiga hår.. klipper det ofta, färgar inte det alls ofta,gör inpackning emllanåt osv.. har torr hårbotten som läkarna säger är mjälleksem, kortisonet tyckt jag förstörde hela håret (flera år sen jag använde det men aldrig mer!!)har även provat kur med olivolja men inget funkar.. har hört nått om örtsköljning av håret... nån som vet nått om det eller som har nått annat tips?

• Svar på tråden hatar mitt hår!! torrt och frissigt
  • anneliesb

Vad anv du för produkter?

• marina81

Har du testat sån där Frizz ease som man har i håret efter man tvättat det o inte sköljer ur??

• gustafssons

Hade samma problem som du... Goldwelll har en produkt som finns i mindre "droppflskor" som man klipper av pipen på som var Helt fantastisk!! helt annat hår, finns för olika typer.

• kvinna 86

har provat alla möjliga produkter.. säkert 15 olika... minst... är nog inget bra egentligen tror jag med alla dessa kemikalier osv

• malinka2

Silkes/silikon droppar, har du testat det? Det är räddningen för mitt torra hår som lever sitt eget liv. Mitt hår är välldigt självlockigt o vid minsta fukt i luften ser det ut som en dålig åttitalspermanent . Älskar mina droppar!!

• Barbabok

Mit tips är lockig.se
    Där finns massor av info för just torrt och frissigt hår, inte bara för lockigt hår

Det är i motvind som drakarna flyger
  • kvinna 86

ja jag har testat silikondroppar.. tycker ockdå det är för dyrt för att ha i håret hela tiden.. vill inte behöva en massa produkter :(

• Suri
    IsDimma skrev 2008-03-01 14:11:51 följande:
    sluta med schampo.. det är räddningen för alla hår..www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html
    Faktiskt.
    Skulle precis säga det.
    Jag har exakt ditt problem. orrt trpkigt och frissigt. Ser ut som HÖ... Men inte nu längre. Jag tvättar mitt hår med enbart balsam och har gjort det ett halvår nu. Har tom fått kommentarer att mitt hår blivit så långt och lockigt och ser friskt ut. Jättekul. Testa det du med!

Silikondropparna hjälper ju bara för stunden. Jag upplevde att mitt hår blev jättekonstigt torrt och strävt/stelt av dropparna.
Svar på tråden hatar mitt hår!! torrt och frissigt