• Anonym

Min mupp sprängs?!

Det här känns så pass pinsamt och intimt så jag tar det anonymt.
    Jag är gravid i vecka 23. Väldigt ofta känns det som min mupp är alldelens blodsprängdfylld Generad, som att blygdläpparna är kätte svullna och tunga.
    Är det något vanligt vid grav eller?

• Svar på tråden Min mupp sprängs?!
  • Norsken75

Det kan vara åderbrock, som försvinner direkt efter graviditeten.

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg
  • Anonym

Öhh..ja mitt underliv då

• Anonym

man brukar ju kalla det för mutt annars... mupp betyder ju typ dum i huvudet

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-01 00:26:43 följande:
    man brukar ju kalla det för mutt annars... mupp betyder ju typ dum i huvudet

Haha...nä det har jag aldrig hört

Här vet alla vad mupp/muppan är

• Anonym

eh, jag tror inte "man" brukar kalla det för mutt heller, det har jag aldrig hört... möjligen mutta.

Tycker också det låter som åderbråck.

• Anonym

Jag väntar mitt tredje barn och har aldrig haft åderbråck. Däremot har jag haft väldigt blodfyllda blygdläppar då och då. Det blir som en svallning kan man säga

Jag tror inte det är något konstigt då blodmängden i kroppen är ökad och det är ju känsliga delar i "muppen" ( Har aldrig hört det )

• Anonym

vart bor du där ni kallar den för muppen? låter helkul=)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-01 00:36:57 följande:
    Jag väntar mitt tredje barn och har aldrig haft åderbråck. Däremot har jag haft väldigt blodfyllda blygdläppar då och då. Det blir som en svallning kan man säga Jag tror inte det är något konstigt då blodmängden i kroppen är ökad och det är ju känsliga delar i "muppen" ( Har aldrig hört det )

Tack. Karln min tittade efter och sa att det ser då inget annorlunda ut annat än mer svullet

Anonym skrev 2008-03-01 00:38:54 följande:
    vart bor du där ni kallar den för muppen? låter helkul=)
    Tja...norr över

Tänk så olika det är beroend epå vart man bor.
    När jag sa här på jobbet då dom frågade hur jag mådde att jag hade ont i muppen så förstod alla direkt
  • Runguska

Kanske det kan vara svamp? Jag vet att jag i början "kliade" utana tt direkt reflektera över det och då blev jag svullen och kände obehag.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Anonym (oxå)

Hej!

Hade likadant. Och hade varken svamp eller åderbråck. Det var mer som om det var fyllt med massor av blod så att det typ sprängde/brände från insidan. Blev bättre av att ligga ner så att trycket nedåt minskade.

• Anonym
    Anonym (oxå) skrev 2008-03-01 09:25:54 följande:
    Hej!Hade likadant. Och hade varken svamp eller åderbråck. Det var mer som om det var fyllt med massor av blod så att det typ sprängde/brände från insidan. Blev bättre av att ligga ner så att trycket nedåt minskade.

Jo när jag ligger ned så går det utmärkt

Svar på tråden Min mupp sprängs?!