• Zekeria

Danska namn

Har varit o kikat här www.nordicnames.de/danstat.html men har ni några fina namn på laget (gör inget fast de är med på listan) så säg till. Säg gärna hur dem uttalas, vill inte bli utskrattad inför sambon.

• Svar på tråden Danska namn
  • MayaS
    Svar på #1
    Men de är väl inte speciellt danska?

är det tjej eller kill-namn du är ute efter eller rent allmänt?
  • Kall öl
    MayaS skrev 2008-02-29 19:09:46 följande:
    Svar på #1Men de är väl inte speciellt danska?är det tjej eller kill-namn du är ute efter eller rent allmänt?
    Kolla listan i ts alla är med på top 50
    fast jag har inte varit där o kollat på länge *lat* så det kan ju ha ändras. Men 2007 var dom vanliga så dom är nog ganska danska.
  • MayaS

Pojknamn:
    Kim
    Lars
    Carsten
    Casper
    Birger
    Bjarne
    Bjarke
    Brian
    Jan
    Steen
    Bent
    Björn
    Knud
    Poul

Flicknamn:
    Dorthe
    Nanna
    Camilla
    Christine
    Tove
    Cecilie
    Lily
    Lilli
    Linette
    Jette

• MayaS
    Svar på #5
    Jo men att de ligger på top 50 behöver ju inte betyda att det är danska namn... Kevin ligger väl ganska högt i kurs här i sverige men det är ju inget svenskt namn som så...
  • La Linda

Freja, Simon, Hanne heter några i den danska serien 2900 happines =)

• Zekeria
    MayaS skrev 2008-02-29 19:15:01 följande:
    Svar på #5Jo men att de ligger på top 50 behöver ju inte betyda att det är danska namn... Kevin ligger väl ganska högt i kurs här i sverige men det är ju inget svenskt namn som så...
    Nja alltså dom behöver inte vara danska så bara de funkar i Danmark, eller är vanliga där/dansk cover!
  • Zekeria

Tack för förslag. Jättefina!

• Twinkiie

Ett namn jag fastnade för när ja kolla på den danska dokumentären "Unga mödrar" ´var Lianna :)

• spöke

Några av mina danska favoriter:

Stine Mette Julie Signe Line Anna Silje Lise Hanne Mathilde Lis Ida Emma Tanja Grete Lykke Søs Tenna Trine

Martin Nikolaj Mikkel Ole Frederik Rune Jacob Bo Kim Palle Joachim Mads

• katinka1

Jesper (från tyska Kaspar - Kasper) Så mycket danskare kan det väl inte bli. Dessutom väldigt fint tycker jag!

Svar på tråden Danska namn