• LevaLivetNu

London över ett par dagar-tips, hotell, flyg priser you name it....................

Tänkte mig ett par dagar i London över min födelsedag som infaller i mitten av oktober. Tar med mig maken men inga barn. Flyger från GBG helst och bor på mellanklass hotell. Ge mig tips på hotell och sevärdheter, va längesedan jag var i London ( 1990)

• Svar på tråden London över ett par dagar-tips, hotell, flyg priser you name it....................
  • Tant Groda

när vi var i london så bodde vu på express, ska vara en ganska stor hotellhedja...har för mej att det var bra pris.
    madame tussoue (?) är ju ett måste, sen harrolds var ju en upplevelse

• cuteswegirl

vi boddde på my place hotel.... 3stjärningt.... medelmåttigt men helt OK!!! prisvärt minst sagt... mycket bra anknytning till the tube, mataffärer runt hörnet, restauranger m.m.....

• LevaLivetNu

Tack för era tips, ska surfa vidare och se om något fastnar hos mig!!!

• Novus

Vi tog en BILLIG resa dit, jag och några kompisar. För flyg t/r och boende (kasst dock ) betalade vi 1000 kr/person. Vi flög med Ryanair från GBG och betalade 300 kr/person för båda riktningarna.

• SystraMi

Vi bodde på Ebury house, inte så lyxigt men väldigt mysigt och när promenerade till Oxford Street gick man förbi Westminister Abbey, London Eye och Big Ben, om man gick en omväg så gick man förbi Buckingham Palace och Picadilly Circus. Man kunde också promenera till Leicester Square utan problem. Men orkade man inte gå så låg det preeeeciiiis bredvid Victoria Station

• Piri

Låna "Peters London" av Peter Harrysson på biblan. Den ger många bra tips som man inte skulle fått annars. Jag lånade den inför vår senaste London-resa och det slutade med att jag köpte boken själv. Kolla på www.seetickets.com efter biljetter till olika evenemang. www.visitlondon som nämndes ovan är helt suverän.

Vi åkte båt från Little Venice till Camden Lock och det var jättemysigt! Fick se en sida av London jag aldrig sett förut och att avsluta det vid Camden Market var toppen!

Towern ska vara väl värd ett besök om du inte varit där. Jag har inte varit där själv men hört många som varit mer än nöjda.

En tur i Millennium Eye (eller vad det heter) - det jättestora pariser-hjulet vid Westminster. Vi hade fint väder när vi åkte det och man ser jättelångt.

Trevlig resa!

• Tjoflöjt
    elinvd skrev 2008-02-29 23:30:36 följande:
    www.easyjet.com är dom absolut billigaste att flyga dit med.
    Flyger dom från Sverige? Jg trodde att Ryanair var det enda lågprisbolaget.

Apropå hotel så bodde vi här sist, något dyrare men eftersom billiga hotell i London verkligen är sunkigare är det värt att lägga till lite för att slippa heltäckningsmattan i badrummet!
  • sweetpea

Nej, Easyjet flyger inte till Sverige, det där måste du ha fått om bakfoten. Till Köpenhamn flyger de, dock. Från Sverige brukar Ryanair vara billigast.

• elinvd
    sweetpea skrev 2008-03-01 10:47:27 följande:
    Nej, Easyjet flyger inte till Sverige, det där måste du ha fått om bakfoten. Till Köpenhamn flyger de, dock. Från Sverige brukar Ryanair vara billigast.
    Oj sorry....bor ju nere i skåne..flyger från köpenhamn då...tänkte inte på det.  Jo då e ryanair biligast. Dom flyger ju inte från Malmö längre
    Don't let other people determine your future
  • MissCh

Vilka veckodagar är du där? Söndagar brukar vara härliga i London, då ska man inte missa marknaderna som t ex blomstermarknaden. Spitalfield market är också trevlig om man tycker om att gå och titta på lite av folks egna design och hantverk och sånt. Inte superbilligt precis, men mysigt.

• Leee

Jag ska till London och betalde 390 kr för flygbiljett t/r från Göteborg City airport. För att ta dig från och till flygplatsen är terravision.it nog billigaste, £14 från Stansted-Liverpool Street, och sedan tillbaka till Stanstead. Det var det jag hade att komma med, för jag bor hos en kompis och har inga hotell att rek :)

• Sofia Bengtsson

London dungeon är ett måste. www.thedungeons.com/
    Riktigt coolt ställe. Dryga hundralappen i entré men det är det väl värt....

• Jan H

Bra hotell och billiga kan man få av hotellförmedlingarna som finns på alla stationer. Flyger man med Ryanair så får man skylla sig själv, maken till djäkla dåligt bolag finns inte. Speciellt inte när det blir något fel... då blir allt ditt fel...

• Bergling

Kolla upp vad "vanliga" flybolag tar för biljetterna. Ryanair må ha billiga biljetter, men med alla tillägg (bara en sån sak som incheckningsavgift) och transfern så är det inte så fantastiskt billigt längre.

Om man flyger till Heathrow så kan man ta tunnelbanan direkt från flygplatsen.

• LevaLivetNu

Härligt, tack en massa bra tips!! Vi kommer befinna oss i London mån-tors. Alltså vardagar, jag har sökt på färdiga paketresor och landat på ca 4500 kr för två vuxna dessa dagar. Hotell o flyg. Verkar mkt eller helt ok?? Det är ju faktiskt mysigt att bo "bra" när man ska unna sig lite och det hotellet i paketpriset vart nog sådär.

Svar på tråden London över ett par dagar-tips, hotell, flyg priser you name it....................