• Ankissen

Bilbarnstolens spännband snart för korta?!

Elliot är två år och tre månader gammal och åker bakåtvänd i bilens baksäte i sin Britax Freeway. Visst är det trångt för benen, men det verkar han på intet sätt lida av. Vårt problem är dock att själva bältet i stolen snart inte går att spänna ut längre, då han är en ganska stor kille. Har hört att Britax two way är en större stol, men har den längre spännband oxå? I så fall kanske vi ska byta? Vill gärna att han åker bakåt till fyra år om det går.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Bilbarnstolens spännband snart för korta?!
  • Lineus

Kolla med dem där du köper bilstol, ibland finns det så att man kan byta bälten.

• Ankissen
    Lineus skrev 2008-02-29 21:34:52 följande:
    Kolla med dem där du köper bilstol, ibland finns det så att man kan byta bälten.
    Aha, det visste jag inte! Ska dyka in där till veckan då.
  • SaramedM

Twp wayen är mycket större på alla sätt, även med längra bälten
    M som är snart 4 får plats i den och hon är 112 cm lång och väger 25 kilo

• Ankissen
    SaramedM skrev 2008-03-01 19:07:56 följande:
    Twp wayen är mycket större på alla sätt, även med längra bältenM som är snart 4 får plats i den och hon är 112 cm lång och väger 25 kilo
    Låter jättebra! Jag känner att jag behöver en alternativ stol snart, för att kunna ha E bakåtvänd så länge som möjligt. Tar den mer än 25 kg med?
  • SaramedM
    Ankissen skrev 2008-03-01 19:15:40 följande:
    Låter jättebra! Jag känner att jag behöver en alternativ stol snart, för att kunna ha E bakåtvänd så länge som möjligt. Tar den mer än 25 kg med?
    Nej det gör det tyvärr inte
    M ligger precis på gränsen för vad det klarar
Svar på tråden Bilbarnstolens spännband snart för korta?!