• Cherie

Snygga mammajeans??

De senaste tre dagarna har jag gått från att kunna knäppa mina vanliga jeans till att inte kunna ha dem alls!! Dags att inhandla de första mammajeansen alltså :o). Någon som vet någon bra affär? Jag har tittat på H&M o Lindex, men inte hittat något jag gillar.....
    Jag rör mig mellan Lund/Malmö o Stockholm, så jag är tacksam för tips på båda ställena!

Hälsningar Cherie, v 14

• Svar på tråden Snygga mammajeans??
  • Magen

Polarn och Pyret har jättesnygga, tycker jag, finns i flera olika tvättar. Kostar lite mer, men kan man ha dem länge är det väl värt en del.

• Minimum

Hmm tänkte ju tipsa om Lindex mamma avdelning på Nova, som har jättesköna mammajeans med en bred tublinnig, som jag känner mig nästan som vanligt i! *ler* Det finns en mammaaffär i stan i Lund som heter Mammiq (dyrt...) men som har fina kläder, Polarn och pyret har en del, Sen finns det en Mission Motherhood i Malmö fast jag vet inte riktigt var den ligger...

• Cherie

Oj vad ni är snabba tjejer!! Tack!
    Har inte kollat på Lindex på Nova, bara inne i stan, så det är kanske en idé! Även PoP o Mammique ska få ett besök.....

• Lotta73

Jag köpte ett par fina mamma jeans på PoP på "Barkarby Outlet" /Stockholm.
    Där hade de jeans för 400 kr istället för 700 kr. De var visserligen 2:a sortering, benen var lite svängda men det var inget som störde tyckte jag.
    Så har du vägarna förbi där så kan du ju passa på att titta in och se.

• gutor

Var i Malmö i helgen och handlade på Nora Wikström, superfina mammaläder/amningskläder och även "vanliga" kläder!
    Affären ligger bredvid designtorget.

lycka till med jeanen!

unilla

• Fru Snorkfröken

Jag tycker Lindex modell är snygg - inte den med tuböverdel (satt helknäppt på mig utan den andra

• Mums

Mina jeans kommer från Big Belly på Karlavägen i Stockholm, jag är jättenöjd med byxorna där: bra längd, passform och material.

• Tösabiten

Har köpt jeans på PoP. De med bred resårmudd i linningen. Var mjuka i tyget, snygg modell och snyggt tvättade (något ljusare än mellanblå).
    Priset var dock 595:- men det får det vara värt. Vanliga jeans är ju inte så billiga de heller precis. Lycka till med byxletandet!

• Tisan

Jag håller med Tösabiten!! PoP:s jeans är underbara!! Äger själv 2 par som jag bor i. Absolut värt sitt pris!

• Pelin

Jag är inte nöjd med mina P.O.P jeans. De trycker så hårt på magen för mig, men funkade bra i början när 'vanliga' mammajeans ännu var för stora. Jag köpte i helgen vanliga mammajeans på H&M som går upp över magen. De är helt ok, och lite billigare. De dyra Polar'njeansen är nu till salu...

-P-

Svar på tråden Snygga mammajeans??