• Lisa1976

Var köpa billigaste amningskudden?

Jag bryr mig inte om om tyget har nallar osv, kan tänka mig en enfärgad. Var köper man det billigast? Har inte hittan nån under 400. Ångrar att jag inte köpte en i Ullared...

Kan man sy en själv? Nån som gjort det? Kan ju inte vara så svårt, frågan är var man köper innerkudden?

Hjälp!

• Svar på tråden Var köpa billigaste amningskudden?
  • Snurran1

Letar själv efter en amningskudde, har för mig att jag såg en på Jysk som inte var allt för dyr, ca 200kr. Men kan inte svära på att det var där, men nästan... Håller med dig om att de är väldigt dyra. Börjar få problem att sova och ett tips var att man kunde använda kudden under graviditeten för att hitta sköna sovställningar.

• enilorac

Man kan köpa en på blocket ! Köp då en som går att tvätta antingen med tyget på eller inte. Vissa lägger ju ut knappt använda amningskuddar där. Jag köpte en fin för 70 kr.

Kram C och C

• Baby Animal

Eller på Tradera Fast jag har inte vågat chansa där ännu, vet inte vad frakten kan bli på då jag inte vet vad en amningskudde väger.. har aldrig sett någon irl så :-P

• miagräddnos

Jag köpte först en dyr tjusig amningskudde på BabyHörnan, men det funkade inte alls. Den var för stor och "armarna" var för långa. Sen hittade jag en (ganska ful) amningskudde på Jysk för 150 kr och den passade perfekt. Men man ska nog prova kudden i butiken om man har möjlighet. Nu har jag lagt ner amningen, så det känns skönt att inte ha lagt ut en förmögenhet på kudden.

• Bettanspettan

Jag köpte en i veckan på Coop Forum, 199 :- Men sen vet jag att inte alla Coop har det i sortimentet...

• Ella Stefan

Svärmor sydde en till mej, fick mönstret i en sybutik men de behövs nog inte ens mönster och sen fyllde vi den med pyttesmå sånna kulor som är i dom dyrare varianterna. Sammanlagt vart priset ca 100:- Den är hur snygg som helst och funkar jättebra, sen är de kul att ingen annan har en lika som jag :)

• LindaL

I Ullared tror jag att de kostade 129 när jag var där

• SchumiFerrari

ammningshjälpen där jag bor säger att man lika gärna kan ha en vanlig kudde.. det är svårt att få en ammningskudde att funka menade de.. och du blir mer låst om du vänjer dig vid en amningskudde.. .Är du van vid en vanlig så kan du ta en kudde vart du än är...

*The Muppet!!! V40*
  • Jullesmamma

Sydde en själv och stoppade med vanlig "vadd" till tex prydnadskuddar. Finns bl. a. på jysk.
    Tyvärr det onödigaste jag gjort eftersom jag tyckte den var värdelös!!!

• Marsflickan78

Jag köpte en på Babyland för 359:-, kanske inte räknas som billigt men den kostar iaf under 400:- :)
    Har provat hemma men eftersom inte bebis har kommit än så kan jag iof inte svara på om den är bra än :)

• Superpuma

Min syster handlade två på Gekås när dem var där. Tror dem kostade 120kr/st.

Jag köpte två, då jag vill använda den ena till bebisen när den kommer. Den andra var tänkt till mig, ska tydligen vara bra att ha som stöd för magen när man sover på sidan. Denna har tyvärr hunden nu beslagtagit. =)

• Rapunzella

Jag hade en som det var små kulor i. Jag hade inte klarat mig utan den - det var mitt absolut bästa köp! Minns tyvärr inte vad den kostade...

• Sessan87

Köpte också en i Ullared, om du bor i Växjö kan du få köpa min

• Snurran1

Var på Jysk idag och köpte en amningskudde ljusblå med Nalle Phu på för 150kr, små kulor i. Låter lite när man flyttar den, men när den ligger still hörs inget. Kanonbra, det tycker i alla fall katten som redan invigt den.

• Karriärmamman

Jag har köpt en på COOP med små kulor i, verkar som om den håller formen bäst. Jag sydde ett trevlig (extra) fodral själv. mycket enkelt.

Svar på tråden Var köpa billigaste amningskudden?