• Fragole

Var du extra hungrig innan förlossningen?

Kanske låter som en konstig fråga, men inatt har jag varit uppe med värkar (som avstannade iof) Och nu (och var även då) är jag väldigt hungrig. Åt havregrynsgröt till frukost vid halv 9 och vid halv 11 skreeek magen igen
    Man kan väl tro att det inte kommer att ta alltför många dagar innan min buse vill kika ut, så jag har en teori om att kroppen laddar.

Hur var det för dej? Var du extra hungrig innan din förlossning?
    Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Svar på tråden Var du extra hungrig innan förlossningen?
  • tess1987

Hej.
    Jag kommer ihåg att jag var hungrig några dager innan, men dagen det sen satte igån på eftermiddagen kunde jag inte äta nått, var mätt på en halv macka. åt knappt någn lunch.
    Ja,, det är säkert dax snart då.

Lycka till.!

• Crazy Baby

Veckan innan andra dottern föddes åt jag HELA tiden! Glömde bort att jag ätit middag och lagade mat vid 9 tiden urförbannad för att jag inte fått nån mat. Maken upplyste mig snällt att jo, vi hade visst ätit middag vid 6, som vi alltid gör! Som tur gick det över när lilltjejen föddes, annars kunde det ha slutat riktigt illa!

• Fragole
    tess1987 skrev 2008-03-01 11:33:04 följande:
    Hej.Jag kommer ihåg att jag var hungrig några dager innan, men dagen det sen satte igån på eftermiddagen kunde jag inte äta nått, var mätt på en halv macka. åt knappt någn lunch. Ja,, det är säkert dax snart då. Lycka till.!
    Tack för det
  • Fragole
    Crazy Baby skrev 2008-03-01 11:34:00 följande:
    Veckan innan andra dottern föddes åt jag HELA tiden! Glömde bort att jag ätit middag och lagade mat vid 9 tiden urförbannad för att jag inte fått nån mat. Maken upplyste mig snällt att jo, vi hade visst ätit middag vid 6, som vi alltid gör! Som tur gick det över när lilltjejen föddes, annars kunde det ha slutat riktigt illa!
    Var det "värre" för dej med andra barnet alltså? Jag kan inte komma ihåg att jag var såhär hungrig innan första skulle födas faktiskt...
  • Vintersjäl

Jag hade nog sämre aptit precis innan förlossningen, nu när jag tänker på det. Jag var inte alls särskilt hungrig.

• norgesessan

Jag troro inte jag var spec. hungrig innan förlossningen, men efter andra förlossningen var jag riktigt hungrig, jag åt allt...

Emil 03 och Jonathan 05
  • Fragole

Hmm.. Fler?

• Marie30

Fick gå upp igen på kvällen och äta för jag var så hungrig att jag mådde illa. Sen somnade jag och vaknade av att vattnet gick!

• blivande mamma 24

ja hade sämre aptit innan fl o när värkrana satte igång så kunde ja inte äta alls , åt nog bara välldigt lite lunch innan ja åkte in till förlossningen sen åt ja inget mer

Liam 080211
  • MonicaH

Jag var hungrig innan förlossning och frågade om mat men jag fick inte äta på förlossningen, inte ens dricka vatten, eftersom de beredde för akut snitt... Men det är säkert så som du skriver, att kroppen laddar för förlossning?

• MonicaH

Syrran har 1 månad till förlossning med andra barnet, hon är bara hemma och äter hela tiden nu

• Fragole

verkar vara lite olika då....

• Mme Soleil

Jag åt mer än vanligt några dagar innan. Under själva förlossnigsdagen (födde kl 17) var jag inte hungrig alls. Dock frågade jag så fort som jag hade förlöst om jag fick äta något.

• MonicaH

Man kan ju tröstäta med, sugen på mat det är färdör många går upp i vikt

• Emerald88

Nej, snarare tvärtom. Dagarna innan förlossningen startade så hade jag inte nån aptit alls! Fick rent ut sagt tvinga ner maten.

• Fragole
    MonicaH skrev 2008-03-01 19:30:32 följande:
    Man kan ju tröstäta med, sugen på mat det är färdör många går upp i vikt
    Självklart kan man de, men jag pratar om att magen verkligen skriker efter mat.
  • MonicaH
    Fragole skrev 2008-03-02 12:13:17 följande:
    Självklart kan man de, men jag pratar om att magen verkligen skriker efter mat.
    vad brukar de säga, att 2 mackor är det barnet behöver ? Mer behöver man inte äta... Men jag smååt jag med ska jag säga, en massa... Jag kunde käka 2 pizzor....
  • Fragole
    MonicaH skrev 2008-03-02 13:19:11 följande:
    vad brukar de säga, att 2 mackor är det barnet behöver ? Mer behöver man inte äta... Men jag smååt jag med ska jag säga, en massa... Jag kunde käka 2 pizzor....
    Jo jag vet, men det jag frågar efter är om folk upplevt att kroppen laddat upp upp genom att skrika extra efter mat dagarna innan förlossningen.
  • FruSundahl

Nej tappade all matlust och inte tusan har den kommit tillbaka. Dottern föddes förra fredagen och det jag ätit under denna veckan är lätträknat.

Fredric & Angelica
Svar på tråden Var du extra hungrig innan förlossningen?