• Horst

Filt där man kan brodera in namn , datum, vikt och längd?

Min mamma är en hejare på att brodera och erbjuder sig gärna att brodera doptavlor och annat till alla bebisar som föds i släkten.

Själv är jag inte så förtjust i doptavlor, så när vårt första barn föddes bad jag istället mamma brodera en filt till Alvin med all hans födelsedata. Den blev jättesöt. Den föreställer en nalle (som heter Popcorn) och hans lilla snutteanka.

Nu ska Alvin få en lillebror och jag har svårt att hitta några broderi-filtar alls. Än så länge har jag hittat en hel del täcken (men det vill jag inte ha), men bara ett par filtar.

Finns det någon som kan tipsa om baby/barn-filtar som ni har fått broderade eller broderat själva (och gärna var de finns att köpa också).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-03 15:28
    Finns det ingen som har fått/köpt en FILT som man broderar SJÄLV?

• Svar på tråden Filt där man kan brodera in namn , datum, vikt och längd?
  • Horst

Nej, alltså jag menar en filt där man själv broderar efter ett mönster - inte de som man köper färdigbroderade. Jag var kanske lite otydlig.

Hoppas det finns någon som vet...

• Horst
    Miiiaaa skrev 2008-03-02 13:02:35 följande:
    www.margaretha.se menar jag
    Tack för tipset. Jag hittade tyvärr bara en enda filt. En nalle med alfabetet i bakgrunden. Ingen plats för namn, datum, vikt och längd tyvärr.

Vet du fler ställen som kan tänkas ha filtar?
  • Miiiaaa

Annars kan du ju ringa dit och fråga. De har haft massor av sånt i sitt sortiment, jag har beställt av dem i säkert 10 år. Så de kan ju ha kvar på lagret, även om det inte är med i katalogen!

• Horst
    Miiiaaa skrev 2008-03-02 15:00:06 följande:
    www.margaretha.se/butik/default.asp?Är inte detta en sån?
    När jag klickade på länken kommer man bara till deras startsida, så jag vet tyvärr inte vilken du menar.

Jag gick in på BABY & GRATTIS, och sedan vidare till BABY och där hittade jag bara EN filt. Den fanns på sidan 4. De hade två täcken på sidan 1, men det är som sagt filtar jag är på jakt efter.

Finns det filtar på fler ställen där som jag inte har hittat?
  • Miiiaaa

Nej jag menade täcket på första sidan... det funkar ju som filt oxå! Men ring och fråga!

De har haft filtar förr!

Svar på tråden Filt där man kan brodera in namn , datum, vikt och längd?