• 40 plus

Kattungen andas ljudligt och snarkar

Har haft många katter genom livet, men aldrig tidigare funderat över så många olika saker som med våran lilla Elza.
    Nu har jag alltså en fråga till.....

Hon andas så högt. Tycker det är lite gulligt att hon låter lite när man lyfter upp henne. (synd att man inte kan härma ljudet här på forumet.....;- ))
    Likaså när hon sover så snarkar hon nästan jämt. Jag har föstås hört att katter gör det ibland, men Elza gör det så ofta. Hon är ca 18 veckor gammal.

Tror ni att hon har det jobbigt med andningen, eller har någon samma erfarenhet??

• Svar på tråden Kattungen andas ljudligt och snarkar
  • Fru U

Är hon vaccinerad?

Kurrar hon liksom till när du lyfter upp henne (dvs trycker ihop bröstkorgen yttepytte som man gör då)?

Live and let live
  • Bobbenn

Min katt kille snarkar ljuuudligt när han sover Inget fel på honom inte

BF 27/3-08
  • CTMT

Du kan ju alltid ta lillkisen till veterinären för att kolla luftvägarna så allt står rätt till. Kanske en förkylning som vägrar släppa?

• 40 plus
    Fru U skrev 2008-03-01 14:08:54 följande:
    Är hon vaccinerad?Kurrar hon liksom till när du lyfter upp henne (dvs trycker ihop bröstkorgen yttepytte som man gör då)?
    Hon vaccinerades för två veckor sedan, och det skulle göras igen efter en månad. (alltså om ca 2 veckor).
    Kan förstås fråga veterinären då.
    Undrar lite varför du frågar det? Kan det möjligen vara en reaktion på vaccineringen?
  • Fru U

Jag undrar för om man har maximal otur (och katten är ovaccinerad) så kan den ju få några av de sjukdomar som man vaccinerar emot. Den ena av dessa sjukdom ger luftvägsbesvär

Men det låter inte som om det är det

40 plus skrev 2008-03-01 22:02:27 följande:
    Hon vaccinerades för två veckor sedan, och det skulle göras igen efter en månad. (alltså om ca 2 veckor).Kan förstås fråga veterinären då.Undrar lite varför du frågar det? Kan det möjligen vara en reaktion på vaccineringen?
    Live and let live
  • 40 plus

Ok, då förstår jag. Får innerligt hoppas att hon inte drabbats av det. När vi köpte henne så var hon ca 16 veckor. Ägarna visste inte riktigt när hon föddes. Dom hade heller varken avmaskat henne eller vaccinerat henne, så det blev kanske lite sent gjort.

Som sagt, jag ska fråga veterinären om det.

Tack alla som svarat!
    Har någon något att tillägga är det förstås välkommet!

Svar på tråden Kattungen andas ljudligt och snarkar