• LillaMandarin

vita fällar från ikea

Har ni köpt sådana vita fällar som finns på ikea och tvättat dem? Hur blev de?

Det står att de e handtvätt på dem så vi handtvätta dem och sen har de hängt ute och torkat när de vart så bra väder. De tog dock ett tag...men gud så fula de blev nu efter!!!
    E ju bara att slänga dem :/

• Svar på tråden vita fällar från ikea
  • Inalina

Menar du fårskinnsfällar? Vi har tvättat vår flera gånger i maskin på 40 grader i ullprogrammet. De blir fina och inte gula alls. De blir lite "burrigare" men det finns ju kam att köpa om man vill kamma ut den.

• Pirog

våra blev helt förstörda och vi var tvugna att slänga. vi handtvättade och hängde på tork. vi måste gjort nåt fel.

• tulpan

vi har tvättat våra i tvätt maskin på ullprogrammet sen hängde de på tork i torkskåpet,
    Det gick fin fint. Men man måste kamma dem med en bredtandad stålkam, så blir de finare än nya ;)

• LillaMandarin

Pirog: vi gjorde exakt likadant..
    vi måste oxå ha gjort nå fel då =)

Hmm borde ha kört dem i tvättmaskinen alltså..

• Pirog

har nya nu, så får tvätta i maskin nästa gång:) men det var sura pengar

LillaMandarin skrev 2008-03-01 15:40:02 följande:
    Pirog: vi gjorde exakt likadant..vi måste oxå ha gjort nå fel då =)Hmm borde ha kört dem i tvättmaskinen alltså..
  • Powerwoman

Jag hade ett sånt för rätt länge sen, jag handtvättade det men pälsen blev så ful.
    Fick sitta och kamma ut det länge.

Jag köpte en vitt fårskinn igår, fast tunnare och med lockig päls, det ska vara lättare att tvätta utan att det blir förstört har jag hört.

• Tjoflöjt

Oj, kan man tvätta dom? Våra börjar bli lite gråaktiga tycker jag, man kanske ska köra dom i maskinen.

• MrsQ

Jag köpte en svart fäll oxå som inte blir så synligt skitig

Svar på tråden vita fällar från ikea