• bubbelmaja

kan man rucka på era bilstolar?

Vi har precis monterat in lillasysters bilstol i bak och ställt om storebrors bilstol i fram så han får maximalt med utrymme (inte lätt!) Stolen i fram lutar mot instrumentbrädan men sitter inte helt fixerad. Man kan liksom rucka lite i den, trots att alla remmar är spända. Inte så att den tappar sitt läge men i sidled kan den röra sig lite. Detta eftersom det ju inte finns ett fäste upptill på stolen. Är det så på era barns stolar också, eller har vi gjort fel?

Vu har en britax two way plus

• Svar på tråden kan man rucka på era bilstolar?
  • Juppepuppe

Så är det på vår också, skönt att höra att det är så för fler har varit lite orolig. Undrar om vi gjort fel eller om det ska vara så?

• bubbelmaja

ok. tack för era svar. Nån som varit och visat upp sin "vobblande" bilstol och fått höra att det ska vara så?

• Tvillingmamma2007

Våra går att rucka lite i sidled men inte på andra ledden om ni förstår. Tror det är omöjligt att få dem fasta som berget när de är spända ner mot sätet,jag menar det är ju mjukt. Vi har våra två bak.

• twinstar

Jag har hört att stolarna är konstruerade så för att de ska volta om bilen voltar. Dvs så att barnet inte hamnar uppochner ifall bilen hamnar uppochner.

Låter ganska konstigt i mina öron. Nån som vet mer?

• mistierioso

Vet att babyskydd inte sitter "fast" av anledning att bebisen ska följa med i en krock och inte ryckas fram och tillbaka vid en krock utan att stolen liksom följer med.

Kan det vara så också på stolar för äldre barn??

• twinstar

Jamen typ så...och det är därför huvudet absolut inte får sticka upp...för babyskyddet blir som ett skyddande skal.

• Trulis78

Vi har varit och visat upp vår stol (britax freeway) för att den är lite rörlig i sidled och personalen sa att det är normalt och ska vara så. Killen som svarade på våra frågor verkade åtminstone mycket kunnig så jag tror man kunde lita på honom...

• Lillaprinsen

gud att jag hittade ngn i samma sits som jag...köpte nyligen den stolen och den ryckte oxå vi blev helt tokiga! Men på ngt sätt fixade mannen det och det blev stabilare....
    men en fråga hur har ni gjort med sovstödet???
    Sonens huvet bara hänger tror nog måste köpa tillbehör....
    men är ändå inte nöjd med den stolen....

Svar på tråden kan man rucka på era bilstolar?