• Marie J

Vi som vill gå ner i vikt med vegetarisk mat

Det finns så mycket recept, kokböcker, matsidor, kurer hit o dit men inget som är inriktat på vegetarisk mat!!!
    Många tänker att man går ner i vikt med veg. mat men så är det ju inte!! Jag har själv varit vegetarian i 10 år så jag vet
    Vegetarisk mat innehåller ex. mycket koldydrater såsom pasta, potatis m.m och det är ju inte jättebra.

Jag behöver tips & ideér på bra vegetarisk smalmat! Hoppas det finns fler som känner som jag, så vi kan följas åt!

Ska börja motionera oxå, vi får se hur allt går

"Reach for the moon and you will land on the stars"
  • Svar på tråden Vi som vill gå ner i vikt med vegetarisk mat
  • Mint

Haha, nej, det är definitivt inte så att man bantar bara för att man äter vegetariskt.

Minns en gång när jag flög och hade beställt (lakto-ovo-)-vegetarisk mat. Mina medpassagerare fick smör till brödet. Jag fick ett lättmargarin med gelatin i! Lite skevt...

Jag har iaf börjat minska på pastan och dryga ut med broccoli. Brysselkål tycker jag mycket om och det är riktigt kalorisnålt (finns i frysdisken!).

Snabbtips, jag kommer nog på fler sen:
    Tomatbaserade grytor är kalorisnålare än creme fraiche-baserade.
    Byt ut smörgåsar mot gröt; jag äter havregryns- eller rågflingegröt med mjölk eller sojamjölk och kanel och kardemumma - det mättar riktigt bra med få kalorier!
    Frossa inte i frukt. Det är gott men äter man jättemycket kan man faktiskt bli tjock även av det. Grönsaker är att föredra (även om jag såklart inte tycker att man ska missunna sig frukt! Man ska bara tänka lite på sitt intag så det inte blir alldeles för mycket).

Svar på tråden Vi som vill gå ner i vikt med vegetarisk mat