• Ajlil

Ang. garnering till smörgåstårta, snabbt svar önskas!!!

Ska göra smörgåstårta och har ett recept jag hittat i en tidning. Till garnering ska det vara 3 dl lätt creme fraicke med 3 msk pepparrot, men blir inte det väldigt löst?? Tips på vad jag kan göra i stället? Snabbt svar önskas!

♥ ♥ ♥ Desirée -99 & Isabelle -03 ♥ ♥ ♥
  • Svar på tråden Ang. garnering till smörgåstårta, snabbt svar önskas!!!
  • beadis

majonnäs blandat med lite vispad grädde...sen till detta, hackat kokt ägg med hackad dill

jättegott!

• Carro W

Jag brukar bre ut creme fraiche över tårtan istället för majonnäs.

Tycker majonnäs blir för tungt.

• Loyden

Åå vispad grädde blandat med majonnäs är så himla gott att ha på smörgåstårta.. Mums!

• Ajlil
    Carro W skrev 2008-03-01 16:35:52 följande:
    Jag brukar bre ut creme fraiche över tårtan istället för majonnäs.Tycker majonnäs blir för tungt.
    Så det blir inte för löst då?
  • 5 barnsmamman

mjukost som är lite smak i

• Carro W

Star Gazer skrev 2008-03-01 16:42:03 följande:

Så det blir inte för löst då?
    Lite sent svar kanske men nej jag tycker inte det. Man kan inte bre på hur mycket som helst bara.
  • xenaa

jag kör så här :
    bladar creime freich med majonäs . då ska det vara den tjockare varianten.

Fast innan jag gör det. så tar jag en tonfiskburk och "maler" med en gaffel så det inte blir bitar i "geggan"

sen lägger i creim freich och majonäs blandar till sjg hittar en bra konsitens och smak.

Sen blir det en rätt slät gegga. som jag brer på "våningarna"
    jag gör smörgåstårta av långfranska. billigare än dessa långbröd.
    Då skär jag bort kanterna på bröden och bygger "golv" och våningar då.

♥LEO♥
  • Mrs Vader

Milda visp är bättre än grädde (enligt mig) att blanda med majo. Det blir tjockare och klistrar sig fast på tårtan.

• Ajlil
    Carro W skrev 2008-03-02 09:59:53 följande:
    Star Gazer skrev 2008-03-01 16:42:03 följande: Lite sent svar kanske men nej jag tycker inte det. Man kan inte bre på hur mycket som helst bara.
    Jag provade creme fraische och majonäs men det blev inte bra, det bara rann av tårtan tyvärr!
  • Carro W

Star Gazer skrev 2008-03-03 10:56:08 följande:

Jag provade creme fraische och majonäs men det blev inte bra, det bara rann av tårtan tyvärr!
    Men det gör det aldrig för mig Vad trist att det blev så.
  • Ajlil
    Carro W skrev 2008-03-03 15:21:35 följande:
    Star Gazer skrev 2008-03-03 10:56:08 följande: Men det gör det aldrig för mig Vad trist att det blev så.
    Kanske blev så för att jag rörde i majonär och pepparrot! Vilken creme fraische änvänder du dig utav?
  • tjeniz

Jag brukar använda turkisk yoghurt och blanda med majonnäs. Det brukar bli bra! Creme fraiche brukar bli lös när man blandar något med den, jag tror man kan vispa upp den. men jag har aldrig provat.

• Carro W

Star Gazer skrev 2008-03-03 15:49:14 följande:

Kanske blev så för att jag rörde i majonär och pepparrot! Vilken creme fraische änvänder du dig utav?
    Den fete eller lätt creme fraiche. Aldrig mini. Jag brukar inte röra så det är kanske det som är skillnaden.
Svar på tråden Ang. garnering till smörgåstårta, snabbt svar önskas!!!