• JennyMathsson

Var hittar man kisskydd till sängen?

Vi ska precis prova att låta vår dotter sova utan blöja på natten så jag undrar vart man kan köpa billiga kisskydd till sängen, tvättbara eller engångs spelar ingen roll.

• Svar på tråden Var hittar man kisskydd till sängen?
  • ultimma

det finns plastad frotte på jysk det har jag köpt så är det bara att lägga ett lakan på det.

• josida

jag köpte plastad frotte 90x200 cm på ellos.se för 199 kr. Iofs en del pengar, men jättebra och tvättbart.

• Carre

Jag köpte sonens på jysk, mkt bra!

• Micki83

finns även på ullared

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Alma♥¸.?''´¯)¸.?''´¯)
  • Ragnar

Jag har köpt våra på IKEA. De är förvisso inte så stora. Men de räcker gått och väl för våran 2-åring. Jag misstänker att de egentligen är tänkta för spjälsängar.

• SaramedM

Plastat frotte är hemskt svettigt att ligga på

Köp en ullfilt istället och lägg isängen

• Mixela

Men man ligger ju inte direkt på plasten heller! Man lägger ju frotté-sidan uppåt och ett lakan ovanpå. Så har jag haft åt min dotter sen hon föddes, det märks ju inte att plastade frottén är i sängen ens! Jag har köpt på metervara på tygaffär, men även beställt från ellos.

• josida

Förstår inte riktigt - är en ullfilt bra som kissskydd i sängen? Eller mindre svettig än plastad frotté?

• SaramedM
    Mixela skrev 2008-03-01 18:40:16 följande:
    Men man ligger ju inte direkt på plasten heller! Man lägger ju frotté-sidan uppåt och ett lakan ovanpå. Så har jag haft åt min dotter sen hon föddes, det märks ju inte att plastade frottén är i sängen ens! Jag har köpt på metervara på tygaffär, men även beställt från ellos.
    Jo jag vet hur man lägger dem och jag hade dem också i sängen
    Men vi samsover och när jag insåg hur hemskt svettigt det var slängde jag dem.
    Sen är väl barn olika, men jag var sjöblöt.
  • SaramedM
    josida skrev 2008-03-01 18:41:51 följande:
    Förstår inte riktigt - är en ullfilt bra som kissskydd i sängen? Eller mindre svettig än plastad frotté?
    Det är jättebra, vill man ha det extra tätt så tvätta den för varmt så håller den 100%

Man använder ju tex ullinlägg i tygblöjor för att skydda mot läckande blöjor.
  • Sogo

Plastad frotté finns på löpmeter på Åhléns. Då kan välja storlek själv. Och billigare än Babyland.

• yrrol1

hej det finns kiss skydd på ikea som är som ett vanligt lakan på översidan och har plast undertill det är ingen skillnad att ligga på det jämfört med vanliga lakan det kostar 199 kr. Det har även resår så att den hålls på plats och far inte runt i sängen. Kan tvättas många gånger

• JennyMathsson

Tack alla för svar, jag ska kolla på jysk om dom har annars blir det nog ikeas.

• Dripknot

Köp inte IKEAs! Deras plastade frotté är jättedålig! Jag skulle hellre råda dig att besöka en tygaffär. De har bra produkter.

Svar på tråden Var hittar man kisskydd till sängen?