• Anonym

Kan man bli våldtagen av sin man?

Jag är gift med en man från Afrika vi har en liten son på 12 månader tillsammas. Vårat förhållande har alltid varit bra. Men jag har märkt att han har en väldigt dominerande sida. Han säger gärna att det är han som bestämmer för han är mannen, att jag tillhör honom osv. I natt när jag låg och sov vaknade jag av att min man tog av mig trosorna. Jag var helt slut och ville absolut inte ha sex! Sa till honom flera gånger att jag inte ville. Men han fortsatte och klä av mig. Bad honom att sluta men han drog isär mina ben och började ha sex med mig. Jag blev alldels stel i kroppen och låg och väntade på att han skulle sluta. När han var klar la han sig direkt och sov utan ett ord! Jag låg vaken hela natten och mådde dåligt. Känner mig så förnedrad och uttnytjad.
    Va detta en våldtäkt?
    Han är ju trots allt min man.

• Svar på tråden Kan man bli våldtagen av sin man?
  • Anonym (*)

Vill man inte så vill man inte! Oavsett om det är din man.

• Anonym (...)

Ja, det var våldtäkt! Det spelar ingen roll om han är din man eller någon annan. han hade sex med dig mot din vilja och då är det våldtäkt.

• mammami0305

tycker det kan räknas som det du sa ju trots allt NEJ du ville inte och han tog dig mot din vilja=våldtäkt.

• SIN74

Ja, det är definitivt ett utnyttjande. Du sa faktiskt nej!
    Tufft när det är ens egen man. Vet faktiskt inte vad jag ska säga.

• Anonym

Ett nej är alltid ett nej!
    Fick faktiskt en rysning i kroppen när jag läste.. Inget elakt menat.
    Vill man inte så vill man inte..
    Har du vågat prata med honom om detta.
    Jag tycker inte att det är ok.
    Håller tummarna att det löser sig till det bästa!
    *kramar om*

• josida

Ja, vill man inte ha sex så är det våldtäkt, oavsett om mannen är en främling eller ens äkta make.

• Merle

JA! De allra flesta våldtäkter och övergrepp sker i hemmet! Det är oftast en äkta man som står för våldtäkten. Du har blivit våldtagen. Jag skulle vilja råda dig att prata med någon om det här. Du kan inboxa mig om du vill. Kram.

• delifi2

ja det är våldtäkt...!!!!

har sj blvit våldtagen av min fd man, han var liknade som din man, dominat och jag tillhörde honom, han jag skulle var hemma och passa barn och laga mat typ, han är vädligt vädligt gammeldags.. dock svensk

• Lost in universe

Ja det är absolut våldtäckt. Nej är alltid nej.

Svar på tråden Kan man bli våldtagen av sin man?