• fenomena83

Mögliga tacobröd!!!!!!!

Grrr jag blir så aaaaaaaarg!!!!
    Inte första gången detta händer och jag fattar bara inte varför!!
    Har varit sugen på tacos i flera dar nu men tänkte att vi skulle festa till det idag. Så jag hade fixat precis allting till tacosen utom att värma bröden (mjuka skal alltså).
    Sen när det bara är det kvar och det dreglas i munnen på oss så öppnar vi paketet och ser att bröden är mögliga!!!!!!!!!! Och det är LÅNGT kvar till bäst före datum!
    Vad gör man liksom? Äter mögliga bröd? Åker till affären och köper nya klockan sju en lördag när man är skithungrig? Som tur är, som TUR ÄR verkligen, så hade vi överblivna bröd i frysen som vi kunde ta fram... men det är ju inte alltid man har...
    Men det va ju inte ens gott ändå... dom va torra och smakade fryst.. Så det var den festmåltiden!!!!

Fattar inte varför det blir så när dom inte ens är för gamla? Har hänt två gånger innan också, då var det old el paso men nu var det santa maria!
    Har mailat santa maria och klagat men det ändrar ju inte på att min efterlängtade middag blev förstörd!!!
    Nån som varit med om samma? Eftersom det hänt mig tre gånger så kan jag väl knappast tänka att det är en engångsgrej???
    Jäkla skit är det!!

• Svar på tråden Mögliga tacobröd!!!!!!!
  • mjuik

Det är väl något litet hål på påsen så det kommit in luft.
    Då möglar det. Enkelt.

• Shirley

Ja vi var med om samma för nån vecka sen. Jag köpte brödet samma dag, gick hem och skulle öppna påsen men såg innan att bröden var helt gröna av mögel.. gick tillbaka och fick nytt... och då var det långt till bäst före datumet iaf.

• gatita pequeña
    fenomena83 skrev 2008-03-01 19:46:07 följande:
    Grrr jag blir så aaaaaaaarg!!!!Inte första gången detta händer och jag fattar bara inte varför!!Har varit sugen på tacos i flera dar nu men tänkte att vi skulle festa till det idag. Så jag hade fixat precis allting till tacosen utom att värma bröden (mjuka skal alltså).Sen när det bara är det kvar och det dreglas i munnen på oss så öppnar vi paketet och ser att bröden är mögliga!!!!!!!!!! Och det är LÅNGT kvar till bäst före datum!Vad gör man liksom? Äter mögliga bröd? Åker till affären och köper nya klockan sju en lördag när man är skithungrig? Som tur är, som TUR ÄR verkligen, så hade vi överblivna bröd i frysen som vi kunde ta fram... men det är ju inte alltid man har...Men det va ju inte ens gott ändå... dom va torra och smakade fryst.. Så det var den festmåltiden!!!!Fattar inte varför det blir så när dom inte ens är för gamla? Har hänt två gånger innan också, då var det old el paso men nu var det santa maria!Har mailat santa maria och klagat men det ändrar ju inte på att min efterlängtade middag blev förstörd!!! Nån som varit med om samma? Eftersom det hänt mig tre gånger så kan jag väl knappast tänka att det är en engångsgrej???Jäkla skit är det!!
    Men. Gode. Gud.

Det är människor som ansvarar för att du får ok bröd. Människor är inte maskiner. Människor kan göra fel. Du kan göra fel.

Hur kan en sådan bagatell vara värd hela sju utropstecken?

Perspektiv?
  • fenomena83
    gatita pequeña skrev 2008-03-01 19:54:44 följande:
    Men. Gode. Gud. Det är människor som ansvarar för att du får ok bröd. Människor är inte maskiner. Människor kan göra fel. Du kan göra fel. Hur kan en sådan bagatell vara värd hela sju utropstecken?Perspektiv?
    Nä. Vad jag vet så är det nu för tiden mestadels maskiner som bakar bröd, inte människor. Men det spelar ingen roll. Det är äckligt och jag stör mig förbaskat mycket på att jag fick min middag förstörd. Ursäkta då. Men jag kände att det var värt x antal utropstecken. Det är jag det.
  • Analoga
    fenomena83 skrev 2008-03-01 20:22:42 följande:
    Nä. Vad jag vet så är det nu för tiden mestadels maskiner som bakar bröd, inte människor. Men det spelar ingen roll. Det är äckligt och jag stör mig förbaskat mycket på att jag fick min middag förstörd. Ursäkta då. Men jag kände att det var värt x antal utropstecken. Det är jag det.
    Jag förstår verkligen att du blev upprörd! Jag hade också gått i taket om allt blev förstört pga bröd som är mögligt fast datumet inte är utgånget!
  • AnnaGBG
    Jag förstår att det var irriterande men dock är det ganska lätt hänt att förpackningar går sönder i hanteringen och innehållet blir dåligt.

Jag öppnade just en möglig Risifrutti med utgångsdatum den 9/3 men det var ett litet hål över sylten...
  • alla signaturer upptagna

jag jobbar på affär och förstår inte varför folk kommer till mig med sånt och vill lämna tillbaka.
    När sånt händer mig privat så kontaktar jag företaget istället och brukar få bra mer i ersättning än bara pengar tillbaka.

Brukar få checkar å så och så bidrar det ju till att de kan se över sina rutiner istället för att affären bara svinnar det.

• jenni84

taco bröden innehåller inge konserveringsmedel och möglar därför fortare om påsen skulle vara skadad....

• Lundby87

vi brukar ha feta i och sist nu när jag köpte såg inte att det va ett litet litet hål vilket hade gjort så fetan jäst och stank fan... usch

• Cheera

Vi har också råkat ut för mögliga tacoröd flera gånger. Vi brukar ha i frysen så vi har ju alltid ändå eftersom att det alltid blir över. 1 gång är ju ingen gång men händer det fler gånger så blir det ju lite tråkigt.

• gatita pequeña
    fenomena83 skrev 2008-03-01 20:22:42 följande:
    Men snälla rara. Människor konstruerar maskinerna. De har inte uppstått av sig själva.

Menar du nu att du tror att bröden var mögliga pga att det var fel på en maskin?
  • Trinity197

Jag förstår dig och tycker du har all rätt att vara upprörd. Inte kul att få middagen förstörd.

• Trogga

gör egna bröd då vet du att de är färska

• fenomena83
    gatita pequeña skrev 2008-03-01 21:27:29 följande:
    Men snälla rara. Människor konstruerar maskinerna. De har inte uppstått av sig själva.Menar du nu att du tror att bröden var mögliga pga att det var fel på en maskin?
    Värst vad du har taggarna utåt. Har ingen lust att diskutera med dig så skit samma.
  • fenomena83
    Trogga skrev 2008-03-02 10:29:46 följande:
    gör egna bröd då vet du att de är färska
    Ska nog prova det nästa gång, blir säkert godare också
  • Tristanya

alla signaturer upptagna skrev 2008-03-01 20:38:37 följande:

jag jobbar på affär och förstår inte varför folk kommer till mig med sånt och vill lämna tillbaka.När sånt händer mig privat så kontaktar jag företaget istället och brukar få bra mer i ersättning än bara pengar tillbaka. Brukar få checkar å så och så bidrar det ju till att de kan se över sina rutiner istället för att affären bara svinnar det.
    precis! dom två gångerna vi kontaktat företag om att deras vara varit dålig innan datumet passerat så har vi fått 50kr i värdecheckar! när det hände första gången var det en lättdryck som va dålig o då fick vi 50kr från företaget, o en lättdryck kostar ju ca 4kr! andra gången så var det en yoghurt som var dålig o då fick vi också 50 kr tillgodo!
    o dom vill ju gärna veta om det är något som är fel eller något dom kan göra bättre!
  • PerG

Jag tror att rent juridiskt har affären har ansvaret (som sen får ställa kravet vidare mot producenten). Dessutom är det enklare att gå till affären och reklamera (om man ändå ska handla igen) än att krångla med att ringa och posta förpackningar och annat till producenten..

alla signaturer upptagna skrev 2008-03-01 20:38:37 följande:

jag jobbar på affär och förstår inte varför folk kommer till mig med sånt och vill lämna tillbaka.När sånt händer mig privat så kontaktar jag företaget istället och brukar få bra mer i ersättning än bara pengar tillbaka. Brukar få checkar å så och så bidrar det ju till att de kan se över sina rutiner istället för att affären bara svinnar det.
  • skorpionen80

Skulle inte förvåna mig det minsta om någon har underhållit sig själv med att göra hål i förpackningar... Har sett ungar som tycker det är kul att sticka hål med fingrarna i köttförackningar.

• mysrester

Sånt händer ibland. Inget konstigt med det. När en fabrik/bageri producerar tusentals likadana paket dagligen så är det inte så konstigt att det ibland blir nåt litet fel, t.ex. ett hål i förpackningen, som gör att varan blir dålig trots att det är långt kvar till bäst före-datumet.

Visst kan det ju kännas trist att middagen blev förstörd, men jag tycker inte det är nåt att reta upp sig för. Maila tillverkaren och förklara det du skrev i denna tråd (men i sakligare ton) så skickar de antagligen hem värdecheckar till dig eller någon annan slags kompensation.

Svar på tråden Mögliga tacobröd!!!!!!!