• Mariina

Orbitrek Elite, Platinum eller Crosstrainer?

Finns det någon som har nån av dessa träningsmaskiner som vill dela med sig av sina erfarenheter? Vad är det för skillnad på dom egentligen? Vilken är bäst om mitt syfte är att gå ner i vikt? Vill ha alla svar jag kan få!

• Svar på tråden Orbitrek Elite, Platinum eller Crosstrainer?
  • Wätten

Hej! Ja jag kan bara prata för en crosstrainer eftersom d e en sån som jag har och har provat. Jag har en som jag har köpt på Intersport, kostade 3500kr. D e ett perfekt motionsredskap och ha hemma. Sätt i Mp3 i öronen eller stå framför tvn skit bra. Min har 10st olika program man kan köra. Ser tid, kcal, hur långt, puls... Den e ju jätte bra och få upp konditionen.

• Iroyg

Jag har en Orbitrek Platinum, den funkar bra men den är lite ljudlig. Orbitrek Elite ska tydligen vara tystare.

• Mariina

Är det bara konditionen som blir bättre av dessa träningsredskap eller kan jag förvänta mig en viss viktnedgång också?

• Wätten

Tjaa d beror ju på... Alltså går man in för d och äter bra och rör på sig så går man ju ner i vikt. Men man bygger ju muskler me. Men d e ju konditionen. Man bränner ju kcal. Jag älskar ju att löpa, ute, men som denna årstid när d vinter (eller borde va allafall Flört ) och kallt så e d ju perfa och köra cross inne. Eller att varva med. Jätte skönt att stå på den framför favvo tv programmet istället för och slöa i soffan.

Svar på tråden Orbitrek Elite, Platinum eller Crosstrainer?