Anonym (sådetså) skrev 2008-03-02 22:55:25 följande:
Jag tycker också att man skall få vara som man vill. Men det är inte fel att reflektera över varför man vill se ut på ett visst sätt, hur långt man är villig att gå för att se ut på det sättet och vad ens önskade utseende förmedlar till omgivningen och till ens barn. När det gäller hur långt man är villig att gå, så kan man ta in aspekter som kostnader, smärta och obehag samt övrigt som man måste försaka för sitt utseendes skull.
Agapi skrev 2008-03-02 23:12:22 följande:
Nej de är de inte, men sättet du uttryckte dej på är inte att "reflektera" över hennes intresse.
Jag menade ju att hon borde reflektera över de sakerna, inte jag. Det hjälper ju inte om jag reflekterar över dem. Alltså, varför vill man ha en onormalt smal midja är det något som kommit från "ingenstans" eller påverkas man av ideal i samhället och av hur kvinnor förväntas vara för att behaga män? Skall behovet av att se ut på ett visst sätt, påverka ens förmåga att springa (där är höga klackar också något man kan diskutera), spela fotboll med sina barn osv. Men, för all del, jag kan ju inte tvinga någon att reflektera.