• Anonym (ledsen)

Min kille blir elak och i vissa fall förnedrande på fyllan, vad ska jag göra?

Hoppas ni pallar läsa.

Jag och min pojkvän har ett väldigt bra förhållande, han är oerhört romantisk och behandlar mig som en prinsessa.

Problemen uppstår på fyllan, vi festar ganska mycket ihop och han blir en helt annan person när han är full.

Oftast går det ganska bra, men i vissa fall har han kallat mig slampa och bitch, han har även fått mig att börja gråta, en gång genom att börja babbla om att han är "osäker på oss" sedan när jag började gråta skrattade han och kallade mig "fjant" och kramade om mig, puttat mig, puttar bort mig när jag vill trösta honom osv.

Nu senast hade vi kommit hem efter en kväll ute, allt hade gått jättebra, vi började ha sex, det tog lång tid för honom att komma eftersom han var så full. Kände mig som en knulldocka som han bara satte på för att komma själv.

När jag klev av vid sängen råkade jag välta ut ett vattenglas, han blev sur och sa att "jag visste att det stod där" sedan rullade han över mig och sa "sug av mig" vilket jag gjorde.
    Därefter ville han att jag skulle rida, men eftersom jag var så trött och för att jag ska komma måste jag rida länge och intensivt så tackade jag nej, jag hade jobbat i 11 timmar och sedan festat och orkade helt enkelt inte.
    Då tog han det personligt och började fråga om jag tände på honom fortfarande.
    Den natten grät jag mig till sömns i hemlighet.

Problemet är bara att jag vet inte vad jag ska göra, eller om jag överreagerar, tar jag upp problemen blir han väldigt defensiv, jag tror inte han förstår hur han blir på fyllan.
    Jag gillar att bli kallad för "slyna" i sängen ibland, vilket gör det extra problematiskt när det blir förnedrande för min del, var går gränsen?

Att bli utskälld och sedan ombedd att suga känns inte okej för mig iallafall.

Jag vet inte hur jag ska ta upp det, känns fånigt att ta upp det så långt i efterhand, jag vet inte hur jag ska säga det, samtidigt gick jag ju med på alltsammans...
    Han är ju så underbar i övrigt..

Överdriver jag? Hur ska jag ta upp det? Borde jag ta upp det?

Snälla, snälla hjälp! Gärna av någon som varit i samma sits, känner mig väldigt ledsen...

Vi bor inte ihop, jag är 18, han 19.

• Svar på tråden Min kille blir elak och i vissa fall förnedrande på fyllan, vad ska jag göra?
  • Janne77

Hans personlighet förändras när han dricker.. Min första tanke var att han har alkoholproblem.

• Anonym (Fia)

Du överreagerar inte! Om du mår dåligt av sättet han behandlar dig på så är det fel. Du ska ta upp saken med honom. Finns det inga andra människor som kan intyga att han beter sig som en skit när han är på fyllan? Ta stöd av dem i så fall. Ännu hellre, spela in honom när han är full och visa det för honom i nyktert tillstånd, då kanske han får sig en tankeställare. Det är aldrig en ursäkt att bete sig illa när man är full och speciellt inte gång på gång. Han kanske inte ska dricka alkohol helt enkelt, han kanske inte tål sprit eftersom han blir så annorlunda när han dricker. Men du, sätt ner foten och säg hur du känner det. Om han inte kan ändra på sig bör du ta en allvarlig funderare på ert förhållande.
    Lycka till och kram på dig!

• Janne77

Måste då också säga att det är bäst om du går vidare utan honom, han kommer inte få dig att må bra när han dricker så länge han dricker.

• Anonym (ledsen)
    Janne77 skrev 2008-03-01 23:25:22 följande:
    Hans personlighet förändras när han dricker.. Min första tanke var att han har alkoholproblem.
    Jo jag tror hans pappa har haft lite problem med drickat + att han har ganska många traumatiska saker som ligger och trycker, hans hemförhållanden är inte dom bästa.. Tror det kan ha lite med det att göra, men det kan ju inte jag göra något åt..
  • Hillbillie

Det låter som om han leker lite med dina känslor...gör dig lite osäker för att det får honom att känna lite makt.
    Även det han håller på med i sängen låter som ett maktbeteende. Han visar ingen respekt och det verkar ganska kärlekslöst...och han gör det säkert för att han kan...för att du tillåter honom. Och i grunden är han nog en ganska osäker person....en trygg och harmonisk människa behöver inte hävda sig på andras bekostnad...

Du kan inte förändra honom, men du kan sätta gränser kring dig själv och välja att inte tolerera vissa saker. Det skulle nog göra att han fick lite större respekt för dig också. Var inte så undfallande. Den där incidenten med vattenglaset t ex....om min sambo hade sagt "du visste att det stod där" så hade jag kaxigt svarat att "ja, jag välte det med flit såklart".

När jag själv var i tonåren så hade jag också ett förhållande med en jättego kille, som blev en helt annan person när han druckit! Jag förstod efter ett tag att det är en form av alkoholproblem som i dagligt tal kallas "dåligt ölsinne", och som kan totalförstöra ett förhållande. Det gjorde det i vårt fall. Till slut blev alla kränkningar för mycket, och det fina vi hade emellanåt uppvägde inte....

Han måste göra valet själv...han riskerar ert förhållande! Och du ska inte gråta i hemlighet. Det är ju inte du som behöver smussla med dina känslor. Han måste få veta hur du reagerar!

Nästa gång ni ska ut och festa, så skulle jag föreslå att ni gör upp lite "regler". Om han kränker dig så går du hem alt. sover hos nån kompis el dyl. Förklara att du inte tar nån skit...och att det som sker på fyllan sätter spår efteråt också.

• kristinah

ta ingen skit girl!

han är så osäker på sig själv att han låter det gå ut över dig - ingen bra start p åett förhållande - jag lovar.

• Anonym (ledsen)
    Hillbillie skrev 2008-03-01 23:37:38 följande:
    Det låter som om han leker lite med dina känslor...gör dig lite osäker för att det får honom att känna lite makt.Även det han håller på med i sängen låter som ett maktbeteende. Han visar ingen respekt och det verkar ganska kärlekslöst...och han gör det säkert för att han kan...för att du tillåter honom. Och i grunden är han nog en ganska osäker person....en trygg och harmonisk människa behöver inte hävda sig på andras bekostnad...Du kan inte förändra honom, men du kan sätta gränser kring dig själv och välja att inte tolerera vissa saker. Det skulle nog göra att han fick lite större respekt för dig också. Var inte så undfallande. Den där incidenten med vattenglaset t ex....om min sambo hade sagt "du visste att det stod där" så hade jag kaxigt svarat att "ja, jag välte det med flit såklart". När jag själv var i tonåren så hade jag också ett förhållande med en jättego kille, som blev en helt annan person när han druckit! Jag förstod efter ett tag att det är en form av alkoholproblem som i dagligt tal kallas "dåligt ölsinne", och som kan totalförstöra ett förhållande. Det gjorde det i vårt fall. Till slut blev alla kränkningar för mycket, och det fina vi hade emellanåt uppvägde inte....Han måste göra valet själv...han riskerar ert förhållande! Och du ska inte gråta i hemlighet. Det är ju inte du som behöver smussla med dina känslor. Han måste få veta hur du reagerar!Nästa gång ni ska ut och festa, så skulle jag föreslå att ni gör upp lite "regler". Om han kränker dig så går du hem alt. sover hos nån kompis el dyl. Förklara att du inte tar nån skit...och att det som sker på fyllan sätter spår efteråt också.
    Det kändes som ett svar på alla mina frågor.. Det där med att han är osäker stämmer nog också.
    Låter som en bra idé, ska försöka sätta mig ner och prata med honom, det är dock alltid svårt att lägga fram såna saker och jag är en sån mes i mågna situationer
  • Janne77

Anonym (ledsen) skrev 2008-03-01 23:31:17 följande:

Jo jag tror hans pappa har haft lite problem med drickat + att han har ganska många traumatiska saker som ligger och trycker, hans hemförhållanden är inte dom bästa.. Tror det kan ha lite med det att göra, men det kan ju inte jag göra något åt..
    Nej, det och om han har alkoholproblem kan du inte göra något åt. Det är bara han själv som kan det.
    Däremot tycker jag du ska visa dig stark mot honom, och vara bestämd med att han inte får behandla dig hur som helst.
    Har själv levt som "medberoende" och trodde att allting han sa verkligen handlade om mig, att det var jag som var dum mot honom, och det gick långt innan han själv fatta att det var han som var tvungen att sluta dricka.
    Sätt ner foten redan nu och visa att du inte är någon man trampar på! Go girl!
Svar på tråden Min kille blir elak och i vissa fall förnedrande på fyllan, vad ska jag göra?