• Nette

När började era barn åka skidor?

vi har en stuga i fjällen som vi brukar åka till varje år. Lilltjejn har åkt i "ryggsäck" tidigare men nu tänker jag låta henne åka "själv" i år. Hur gamla var era barn när dom började åka skidor? (slalom/utför alltså).
    // Nette

• Svar på tråden När började era barn åka skidor?
  • Pochahontas

Min son började när han snart skulle fylla fyra. Då hade jag sele på honom och åkte själv bakom och höll i den. Det gick jättebra.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Nette

Har han väldigt stora fötter eller hur fick du tag i så små pjäxor!? minsta st är ju 24!
    Busungens mamma skrev 2008-03-01 23:51:01 följande:

Han började månaden innan han fyllde 2 år, och det gick superbra
  • Busungarnas mamma

Pjäxorna var i strl 22 och kanske lite för stora, men det gick fint ändå.
    Han hade inte ont i fötterna och höll sig varm om dem också.
    De åker ju inga längre stunder när de är runt två år, men roligt hade vi

• Nette

vart hittade du dom? jag har letat massor menhittar inte
    Busungens mamma skrev 2008-03-01 23:59:40 följande:

Pjäxorna var i strl 22 och kanske lite för stora, men det gick fint ändå.Han hade inte ont i fötterna och höll sig varm om dem också.De åker ju inga längre stunder när de är runt två år, men roligt hade vi
  • Busungarnas mamma

Jaha, ok. Då förstår jag. Vart ska ni åka då?
    Första gången vi var där var vår son 11 månader, då åkte han också "ryggsäck" 
    1 år senare åkte han alltså själv för första gången Han såg såå söt ut då
    Nu är han snart 5 år och vi ska inte åka till Sälen i år, det blir Teneriffa ist, men annars har han åkt själv 3 av fyra gånger vi varit där.
    Förra året, strax innan han fyllde 4 år då åkte han mot slutet av veckan knapplift själv

• Nette

vi åker varje år till Orsa grönklitt, men förra året blev hon sjuk så hon orkade inte åka själv. Men i år hoppas vi att hon inte blir sjuk (året innan fick hon vattkopor )

Kul med Teneriffa! vi ska till Grekland senare i vår.

• LillaEllan

min son fyller 2 i mars han ska åka nästa år det är faligtför deras skelett typ innan de är 2 för den påfrestniingen för ben knän och nackar osv. så jagvågade helt enkelt inte.

men nästa r ska vi prova

Svar på tråden När började era barn åka skidor?