• dinochmin

Infektion efter förlossning...?

Det är nu 7 veckor efter förlossningen och jag o sambon kunde inte hålla os längre... fast avslaget inte var helt över ännu. Nu har jag börjat få lite konstigt ont i magen och det luktar inte helt ok heller. Vad tror ni, vad gör man nu, uppsöker läkare? Kan det vara farlig med infektioner där?

Älskade lilla Lova, kom till världen 13/1-08
  • Svar på tråden Infektion efter förlossning...?
  • o0Mia0o

öhm, du kanske ska ta å uppsöka din bm för en liten koll.

jag vet inte om du har en infektion, men jag vet att det kan vara väldigt farligt med infektion i t.ex livmodern eller så.
    man har ju ett sår där moderkakan satt som kanske inte har läkt som det ska, då kan det bli infektion..

• Leniz1

Använde ni kondom är det nog ingen fara annars bör du ju kolla upp dig om det fortsätter.

• dinochmin

hm.. ska tii BM på torsdag på efterkontroll.. kan det vänta tlls dess eller kan det vara farligt?

nepp, använde inte kondom.. dessutom har jag badat. Trodde inte det var så känskigt.. ungefär som vid mens tänkte jag.

• dinochmin

puff

• Suzisuze

ja, det är ju bara att boka tid hos gyn tycker jag. men har du inte fått feber eller får mer blödningar eller ont i underlivet så borde inte det vara ngn fara. Och eftersom ni ej hade kondom lär ju mannens spermier dofta oxå. Jag brukar iaf inte lukta hallon när jag har haft sex med mannen, morgonen efter känner man sig ofta lite " snuskig" och en dusch e ju alltid uppskattad. Kan vara bakteriefloran som e lite kass nu efter förloss.
    men njut vidare, fast bäst med kondom. Jo, lovar dig du kan bli gravid igen - även vid avslag å amning. En väninna har bara 11 månader mellan barnen.

• fru edinge

hej jag haDE lika dant, vi ville inte vänta längre utan va på det igen tre veckor efter att storken kom, jag stank död mus ifrån slidan, oja mannen kände det me, så jag köpte lactad på apoteket, mot att få rätt ph balans igen, doften försvann på några dagar bm trodde att det berodde på det me, för hon luktade igenting nu på min efterkontroll.. vi hade inte skydd heller, hoppas lite på en bebis i rask fart, men det e kanske bara för att man fortfarande e helt salig från förra 8veckor sedan

• dinochmin
    Suzisuze skrev 2008-03-02 17:00:57 följande:
    ja, det är ju bara att boka tid hos gyn tycker jag. men har du inte fått feber eller får mer blödningar eller ont i underlivet så borde inte det vara ngn fara. Och eftersom ni ej hade kondom lär ju mannens spermier dofta oxå. Jag brukar iaf inte lukta hallon när jag har haft sex med mannen, morgonen efter känner man sig ofta lite " snuskig" och en dusch e ju alltid uppskattad. Kan vara bakteriefloran som e lite kass nu efter förloss.men njut vidare, fast bäst med kondom. Jo, lovar dig du kan bli gravid igen - även vid avslag å amning. En väninna har bara 11 månader mellan barnen.
    Det var ett par dagar sedan vi hade sex.. och det är först nu det börjat lukta, surströmming! ganska vidrigt faktiskt.. åsså har jag ju den här molande värken.
    fru edinge skrev 2008-03-02 17:14:59 följande:
    hej jag haDE lika dant, vi ville inte vänta längre utan va på det igen tre veckor efter att storken kom, jag stank död mus ifrån slidan, oja mannen kände det me, så jag köpte lactad på apoteket, mot att få rätt ph balans igen, doften försvann på några dagar bm trodde att det berodde på det me, för hon luktade igenting nu på min efterkontroll.. vi hade inte skydd heller, hoppas lite på en bebis i rask fart, men det e kanske bara för att man fortfarande e helt salig från förra 8veckor sedan
    hihi salig är verkligen rätt beskrivning av hur det känns... så härlig upplevelse!
    Iaf så har jag laktacud tvål hemma.. kan det funka?
  • dinochmin

Idag kommer det ut massa konstiga klumpar.. jag bör nog åka in och kolla upp det här. Tyvärr tog inte gyn emot några samtal just nu.. *suck*

Ingen mer som upplevt detta? och hur gick det isf.. blir ju lite orolig. Vill ju kunna få fler små mirakel i mitt liv!

• dinochmin

Ringde gyn.. som bad Förlossningen att ringa upp mig.. Förlossningen tyckte inte att det var deras grej så nu så ska jag ringa gyn igen.. som inte har telefontid just nu.. *suckar* Alltid lika när man ska kontakta sjukvården.

Svar på tråden Infektion efter förlossning...?