• MariaN

Stör detta grannarna? Snabb hjälp tack!

Vi tänkte slipa lite möbler till målning. vi bor i lägenhet och funderar på om man kan göra detta på balkongen nu?
    Det kommer ju låta eftersom vi har slipmaskin.
    det bor barnfamiljer o pensionerer bredvid så det är väl knappast nån som sover nu? slipningen tar max 1 h!
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Stör detta grannarna? Snabb hjälp tack!
  • MARIA99

Efter kl 10 lär det väll vara okay eller?

• gintonic77

Slipa på, störs de får de väl säga till=)

• MariaN

ja o dammet gör kanske inte så mycket den här årstiden? för det sätter sig väl inte på folk fönster va? det bor 1 under oss.

• Barbabok

Jag hade nog blivit sur eftersom jag då fått slipdamm på både fönster och mina balkongmöbler samt matta, men det är jag det

Det är i motvind som drakarna flyger
  • MariaN

vi slipar inte så mycket.. ruggar mest upp ytan.

• Loopington

Jag skulle ringa på och säga till innan, så har de chans att flytta på eventuella balkongmöbler och prylar.

• lillamye

kan ni inte gå ut på gården då? el täcka för öppningen med plast

• lillaEva

Vi har slipat (ruggat ytan)på våra köksluckor, men vi gjorde det inne i köket efter att ha röjt ut allt. Det blev MYCKET slipdamm. Fastän man tror att det bara blir lite damm, så blir det mer än man tror. Och när man använder slipmaskin så yr dammet mycket mer än om man slipar för hand.

Som granne hade jag blivit irriterad om någon ställde sig på balkongen och dammade ned. Även om ni säger till innan så att de har chans att flytta sina möbler, varför skall de vara tvugna att göra det? Nej, jag skulle nog avråda.

Har inte bostadsföreningen något "hobbyrum" eller liknande ni kan få använda istället?

Eller kan ni röja ur ett rum i lägenheten och vara där?
    Har ni så att ni kan ansluta dammsugare till slipen så yr det inte runt så mycket?

Själva ljudet behöver du nog inte oroa dig över. Sånt tycker jag att man får stå ut med som granne. Bara det är dagtid så ser jag inget problem med lite buller.

Lycka till!

• världens bästa mamma

Jag hade sagt till innan. Det är ju söndag......

• S a C

Nej, det hade jag inte gjort!

Någon kan ha sina fönster eller balkongdörren öppen. Jag skulle snällt ställt mig inomhus eller nere på gården lite längre från huset.

~ Nya bilder 28/2 ~
  • Lilly80

Hade inte heller gjort det, våran kära hyresvärd slipade och hade sig, och delade kakel, vi såg inte ut, inte nog med det så är fönsterna så konstiga sen dess... se för jäkliga ut. Ingen ide ens att säga till våran hyresvärd om det, då han inte har gjort nått.

• aster

Jag slipade en byrå i köket. Anslöt dammsugaren till slipmaskinen, och det blev inte mkt damm. Lät inte så mycket heller. Inte hade det dammat ned någon annans balkong!

• MariaN

jaja nu är det iaf gjort. ingen klagade :)

Svar på tråden Stör detta grannarna? Snabb hjälp tack!