• Joboli

Ni med många tomma äggblåsor och dåliga ägg!

Hej!

Jag har gjort 4 IVF:er, alla med den långa metoden dvs med spray och nedreglering. Jag har alltid haft många tomma blåsor och få ägg, med dålig kvalité.

Har haft ca 25 äggblåsor men bara 4 ägg.. Jag blev gravid på det första försöket, men det slutade i MF. Nu inför det 5:e försöket vill min läkare göra korta metoden utan nedreglering och ta bort min medicin mot det förhöjda prolaktinvärdet. Om inte detta ger ett bättre resultat så ger han oss inte mkt mer hopp utan nämde ÄD som ett alternativ.

Har ni med många tomma blåsor, halvdåliga ägg och som gjort långa metoden, provat korta och fått bättre ägg och bättre resultat? Lite knepig fråga, men svara så gott ni kan

Kram/Leijon

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Ni med många tomma äggblåsor och dåliga ägg!
  • tickan

I tråden "Korta metoden v 8" finns en person som just berättat om samma problematik som du. Kanske ni kan jämföra erfarenheter?

• entjej

Hej Leijonhjärta!

Jag vet inte om du berättat det någon annanstans men vilken sprutsort har du haft vid dina försök?
    Jag har läst att många just som får många tomma äggblåsor får bättre med menopur. En del får bättre med menopur och korta metoden men en del får bättre med menopur och långa. Har du använt menopur någon gång?

• Joboli
    tickan: Tack för ditt svar, vet du var tjejen heter? jag ska kolla in den tråden.

entjej: Jag har provat menopur, det gav mig sämre ägg än Gonal-f+Luveris.
    Det har sett ut såhär:
    1:a gonal-f=MF
    2:a gonal-f= obefrukatde ägg
    3:e även ICSI gjordes, Gonal-f+Luveris=minus
    4:e Även ICSI och AH gjordes, Menopur=minus

Vid 5:e försöket blir det Gonal-f+Luveris igen, korta metoden och ingen norprolac.
  • anny78

Hej, hoppar in här för det verkar va mig ni pratar om lustigt nog! (sökte på tomma äggblåsor och kom hit)

Jag har också haft många äggblåsor, men framförallt tokhöga östrogennivåer, och därför behövt stoppa sprutandet och invänta rätt tillfälle för äggplock ("coasting"). Av alla dess äggblåsor har det blivit väldigt få ägg, och ännu färre har befruktats. Det kan tyda på dålig kvalitet enligt läkarna. Men vid de två första försöken (långa med GonalF resp Puregon) så har det bara blivit ett enda befruktat ägg - dock av toppkvalitet.

Vid senaste försöket beslutades att försöka med korta metoden och Menopur, men det blev katastrofalt dåligt resultat. 9 blåsor, 1 ägg, ingen befruktning. Skittråkigt, då jag hade hört att Menopur kunde förbättra kvaliteten!

• tickan

anny: Hoppas det var okej, det var jag som började prata om dig här inne När jag läste om dig i andra tråden tänkte jag direkt på Lejonhjärta som jag hade läst om tidigare. Tänkte att ni två borde komma i kontakt med varandra...

• Joboli
    tickan: Du ska ha ett STORT tack att du hittade anny78 åt mig Det är inte så ofta man hittar någon med samma problem. Väldigt skönt att kunna dela erfarenheter med någon som varit med om ungefär samma sak. Kram

anny78: Jag har också haft få befruktade ägg utav de få jag fått ut. Så man har inte haft många ägg att välja bland. Det var jätte roligt att hitta dig, även om omständigheterna kunnat vara roligare. Jag hoppas att det är Ok för dig att vi "pratade bakom ryggen" på dig. Kram
  • Joboli

puff puff

Svar på tråden Ni med många tomma äggblåsor och dåliga ägg!