• whatelseisnew

Vad heter UVI stickor man köper på apoteket?

Visste ej var jag skulle landa denna tråden men testar här...Vet någon vad stickorna heter man kan kolla ev UVI..och vad dom kostar på apoteket? Har sökt på apotekets hemsida men ej hittat dom....(kanske e blåst eller helt enkelt gravid trög)....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-02 13:06
    Har hittat dom...:=) va för trött tror jag..*s*

• Svar på tråden Vad heter UVI stickor man köper på apoteket?
  • pokonis

va heter dom?
    Hur funkar dom?

• whatelseisnew

Kopierat från apoteket och här är länken..=)

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5150&ProductSKU=227367&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Teststickor för undersökning av urinvägsinfektion genom påvisande av bakterier och blod. Stickan har 3 testfält, ett för leukocyter, ett för nitrit och ett för blod. Bästa resultat fås om testet görs på morgonurin. Testet tar 1-2 minuter att göra.

pokonis skrev 2008-03-02 13:21:17 följande:
    va heter dom?Hur funkar dom?
  • Bobofina

Det finns en variant som bara testar för nitrit också. Den är betydligt billigare, ca 25:- för 5 stickor. Heter nitristic. Den använder jag oftare och så har jag de dyrare när jag är mer osäker. Får man positivt på nitristic behöver man inte använda de dyra för då vet man redan att det är en UVI.

• whatelseisnew

Aha bra tips..finns dom på apoteket?

Bobofina skrev 2008-03-03 11:14:49 följande:
    Det finns en variant som bara testar för nitrit också. Den är betydligt billigare, ca 25:- för 5 stickor. Heter nitristic. Den använder jag oftare och så har jag de dyrare när jag är mer osäker. Får man positivt på nitristic behöver man inte använda de dyra för då vet man redan att det är en UVI.
  • Bobofina
    whatelseisnew skrev 2008-03-03 11:17:56 följande:
    Aha bra tips..finns dom på apoteket?
    Ja.
  • Bobbenn

Du måste fråga personalen så dom tar fram dom åt dig

BF 27/3-08
Svar på tråden Vad heter UVI stickor man köper på apoteket?