• 0Miiia0

Lergigan Comp - bra effekt??

Snälla ge mig lite tips...
    Har precis gått in i v 7 och har nu sedan 1,5 vecka mått illa. Mår inte bara illa på morgonen utan hela dagarna. Började i fredags att kräkas. Har provat Postafen och illamående armband men detta ger ingen lindring alls.

Hjälper Lergigan Comp mot detta??? Ni som har testat???

• Svar på tråden Lergigan Comp - bra effekt??
  • Bollen82

Jag har spytt mycket under hela graviditeten. Varit sjukskriven sen V.14 pga det.
    Har därför provat flera olika tabletter.
    Dom sista jag provat är legigan comp, och jag tror att dom har funkat bäst.
    Men det är väldigt indiviuellt vilka tabletter som funkar för vem..

Får du behålla nåt överhuvudtaget?

• DropDeadUgly

Tyvärr hjälpte inte Lergigan comp mig med annat än att sova. Ingen lindring av illamående utan fungerade bara som sömnpiller vilket var ytterst olämpligt eftersom jag var hemma med min äldsta son (1 1/2 år) då och absolut inte kunde sova på dagarna...

• Superpuma

Jag har för mig att läkaren skrev ut det till mig.
    Gick till läkaren pga att åksjuketabletterna inte fungerade alls på mig.
    Jag fick iaf ngt starkt för att klara av min vardag. Pga att jag kunde varken behålla vätskan eller maten i magen.
    Sen blev jag även sjukskriven, för att ta det lugnt.
    Plus blev jag så trött o yr av dem, kunde inte köra bil alls.

• 0Miiia0

Bollen82...får behålla en del av det jag äter än så länge så det är skönt...men kommer ju tyvärr inte kunna jobba om jag ska må så här.
    Ska nog ringa BM imorgon och se om man kan få ett recept.

• Bollen82

TS: Gör det. hon hjälper dig säkert.
    Så länge du kissar så är det nog inge fara. Men kissar du typ en gång om dagen så bör du åka till läkaren och kolla dina värden..
    Lycka till!

• Niccisen

Jag mådde sämre av Lergigan Comp, men vet flera som det fungerat för. Så prova!

BF 5/6-08
  • lilla sandra

Mådde oxå sämre (om det nu var möjligt) av lergigan comp.
    Inte bara denna gång utan gången innan oxå.
    En av biverkningarna är just- ILLAMÅENDE!

• 0Miiia0

Usch vill ju verkligen inte må sämre än jag gör...men det är nog värt ett försök...

• Jesster

Postafen funkade jättebra förra graviditeten men inte ett skit denna gången, dessutom blev jag intill medvetslöshet trött vilket inte funkar när man är föräldraledig (eller annars heller )

Provade Lergigan Comp och det var som en helt ny värld. Tog bort illamåendet och jag blev inte det minsta trött av dom heller.

♥ v.21 ♥
  • LittleMissN

Lergigan comp fungerar på mig, måttligt i varje fall... Äter 1 om dagen, kan om jag vill äta 2/dag...

Kräks varannan morgon/dag ungefär beror lite på vad jag äter... :/ Märkt att vissa saker kräks jag upp efter ett litet tag...

Men jag tycker ändå att de fungerar då jag kräks mycket mindre än innan och mår mindre illa nu än innan också sen att de inte är några mirakelpiller, det kan man ju inte räkna med direkt men visst fungerar dem!

Sen är det ju från människa till människa hur de fungerar, värt att prova iaf!

Lycka till! Kram Nath

Svar på tråden Lergigan Comp - bra effekt??