• Pansy

Adapter till motionscykel?

Jag köpte en motionscykel på Coop för lite mindre än ett år sedan, men jag hann inte ha den så länge innan den där rackarns sladden som man ska koppla in i cykeln för att den ska fungera försvann spårlöst.

Cykeln har därför stått undangömd i pappas förråd, men nu är jag trött på det. Vill cykla, damn it!

Jag tror att sladden heter adapter, med som den tekniskt ovetade jag är så är jag inte säker.

Finns det någon speciell "motionscykelsladd" som tex mobilladdare, eller måste jag hitta en speciell laddare till just min cykel?

Märket är Maxfit silver 16

• Svar på tråden Adapter till motionscykel?
  • olpansfamilj

Har samma problem fast med min cykel carl lewis från ellos...Någon kunnig???

• Pansy

Så jädra frustrerande. De kan ju ärligt inte mena att man måste köpa en ny cykel för att en rackarns sladd har åkt på vift

• PerG

Vad står det på kontakten där man kopplar in adaptern? Det borde stå något i stil med: 6V DC, och sedan en bild med en ring och en prick och sedan en pil som säger antingen - eller + som på denna bild: www.ladyada.net/images/metertutorial/wartdetail.jpg

eller liknande. Du kan då kolla på ex. biltema eller Clas Ohlson om det går att köpa en liknande med samma spänning och pol. Rita av bilden och texten isåfall och ta med.

Du kan ju också posta en bild på kontakten och även gärna namn och modell på motionscykeln så kanske vi i tråden kan hjälpa till att hitta information på internet.

• PerG

Är det en EM12? Jag kollade på nätet, men det verkar som om den går att köra på batteri?

www.carllewisfitness.co.uk/pdf/CLF/EM12.pdf

olpansfamilj skrev 2008-03-02 17:20:19 följande:
    Har samma problem fast med min cykel carl lewis från ellos...Någon kunnig???
  • olpansfamilj

Tack för hjälpen per g! Nu ska denna blondin kika vidare på batterier och se om jag kan hitta en sån där sladdsak på clas Ohlsson! Tack! =)

• olpansfamilj

så ser cykeln ut! Suverän, man sitter som i en soffa!

• R Franklin

Vad är det för jäkla cykel som behöver ström? Pedelerna används väl normalt för att trampa med, då behövs ingen extern energikälla...

• PerG

För att styra magnetgrejjen från cykeldatorn tror jag.. så att man kan cykla "program"

R Franklin skrev 2008-03-03 20:36:42 följande:

Vad är det för jäkla cykel som behöver ström? Pedelerna används väl normalt för att trampa med, då behövs ingen extern energikälla...
  • olpansfamilj

R franklin, och vad är det för människa som på tvåtusentalet inte vill ha reda på cyklade kilometer, hastighet mm??? Hur ska man annars mäta sina framsteg osv??? Datorn sköter allt, vilket är superbra!!!

• Pansy

Tack så mycket för hjälpen! Ska försöka klura ut det där så jag kommer igång igen..

Fräsig cykel btw

Svar på tråden Adapter till motionscykel?