• biggestmac

Barnvagn - Smal modell

Hej,
    Vi har en extremt smal hissdörr. Den är endast 57cm bred och själva hissen är 98x71 cm.

Är det någon som vet om det finns någon modell som möjligen kan rymmas?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Barnvagn - Smal modell
  • zmulizjanzon

Jag har en EasyWalker som jag verkligen kan rekommendera. Den har dessa mått:

Bredd ihopfälld: 62 cm
    Höjd ihopfälld: 35 cm
    Längd ihopfälld: 88 cm
    Längd: 92 cm
    Bredd: 62 cm
    Höjd:80-110
    Vikt: 9 kg
    Vikt med liggdel: 11 kg

Detta är en trehjuling som liknar UJ (men är snyggare). Kolla mitt bildgalleri så får du se Ligger f.ö till salu på blocket.

Jag har även en Britax vigour 4 som har samma bredd. Det är en vändbar sittvagn. De är kanon bägge två.

• millasmilla

Jag kan varmt rekomenderna Teutonia Fun!!!!!Har inte måtten som föregående,men det ska va en av de smalaste smidigaste vagnarna.Jag har den själv och är toknöjdGlad

• biggestmac
    Svar på #1
    Hej,
    Easy Walker var tydligen lite för bred 62cm mot 57cm i hissöppningen. Det verkar fortsatt bara vara Teutonia Fun som "kvalar in"..
  • zmulizjanzon

Sorry, jag missuppfattade... Läste inte så noga Lycka till!

• biggestmac
    Svar på #3
    Hej,
    Jag har forskat lite mer i detta nu. Bredden på 54 cm verkar vara OK. Däremot så är längden om 104 cm ett problem då längden på hissen endast är 98 cm. Finns det någon som vet vad som inkluderas i de 104 cm? Går det att fälla in handtaget etc så att den blir kortare? Ihopslagen är den endast 90 cm vilket visar på att det kanske går att spara några centimetrar genom att fälla in handtaget etc?

Tacksam för svar!
  • kath

Tror bugaboo kvalar in där. Vad jag har hittat är det fun och bugaboo cam som verkar vara minst...

• Stargirl

Bugaboo är 60 cm bred och kort i chassit. Längden minsn jag inte.

• memlan83

Min P&T kommer in i min minihiss, det gjorde inte UJ:n så den borde vara smal.. kommer inte ihåg måtten tyvärr ..

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • memlan83

Nä, den var 62 bred, du får nog köpa en paraply vagn   Eller Bugaboo Bee kanske

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Iddah

Bugaboo Bee är 50cm lr va det 52cm bred så den kan ju funka

• Bubblan99

Jag har Teutonia Fun som ären väldigt smal o lätt vagn.
    Rekommenderar den varmt!

• Nettan1

Teutonia fun.
    Men den längden du hade vad är det räknat på.
    har haft våran fun i en del väldigt små hissar.
    Det går jätte bra men man får fälla upp handtaget, då blir den 1-2 dm kortare på längden.
    För övrigt så är det en jätte bra vagn, är så nöjda
    hade flera olika vagnar innan vi köpte fun och nu har vi haft den i över 1,5 år och nu väntar vi ett syskon och kommer att ha kvar våran vagn.

Svar på tråden Barnvagn - Smal modell