• Adam2007

Recept på tårta med "bra" ingredienser för barn??

Min son fyller 1år på fredag och tänkte göra en tårta till hans barnkalas
    Jag skulle blir mycket glad om det finns någon/några som har bra tårtrecept med ex bär fyllning som kiwi banan... som känns lite mer "okej" att ge en 1åring om du förstår vad jag menar...

Kram och tack i förskott

• Svar på tråden Recept på tårta med "bra" ingredienser för barn??
  • JoiPoi

Kan du inte ha vanlig tårtbotten o sen ha sempers fruktpure imellan som "sylt" på ett lager o sen mosad banan på ett annat lager o sen grädde bara...

• mickan No 1

Han fyller ju bara 1 en gång så blanda banan med grädde på ena sockerkaksbotten, på med lite äpplemos med vispadgrädde på nästa å massa grädde på..... barn älskar att kladda och det är ok med socker då å då

• challe 1

min mamma hade alltid mandarinklyftor på våra tårtor.. i grädden...

• Eagle

Chokladfromage som en fyllning och jordgubbar/grädde den andra.
    Mycket "älskad" av 1 åringar!

• strojes
    Adam2007 skrev 2008-03-02 21:54:38 följande:
    Min son fyller 1år på fredag och tänkte göra en tårta till hans barnkalas Jag skulle blir mycket glad om det finns någon/några som har bra tårtrecept med ex bär fyllning som kiwi banan... som känns lite mer "okej" att ge en 1åring om du förstår vad jag menar... Kram och tack i förskott
    Ta hans favorit frukt som fyllning. Färsk frukt är ju jättegod som fyllning och lite grädde uppepå och täck med frukt.
  • Pysselgalningen

MIn farmor gjorde alltid mina tårtor.
    Hon använde mosade bananer(lager 1 lr 3) och jordgubbar(lager 1 lr 3), marsansås (lager 2), grädde och mandariner eller jordgubbar som "topping"

Visst, det är lite socker i grädde och marsansås. Men man fyller ju bara år 1 gång per år så då kan man väl få festa till det med!

Svar på tråden Recept på tårta med "bra" ingredienser för barn??