Varför är det så många som är hårdhänta mot sina barn???
Vet inte om det här är rätt tråd, men men..
Jag har lagt märke til att många föräldrar är hårdhänta och arga på sina barn typ på stan i bussar o.dyl.
Senast igår så såg jag en mamma som gick in på bussen med sin lilla tjej, hon var max två år.. Mamman var inte arg på henne eller så, verkade bara mest trött eller nåt.. men hon typ lyfter barnet i armen upp på sätet med en duns!
Jag kunde ju inte låta bli att häva ur mig "Men var lite försiktig`!!" varpå mamman tittar oförstående på mig och bara fnyser.
Jag har sett massa föräldrar som skriker helt öppet åt sina barn, sliter och drar i deras små armar. En liten flicka satt i vagnen och hade fastnat med foten, hennes pappa stod bara och rökte och pratade med en kompis medan hon grät och sa "Pappa, sitter fast, sitter fast" han gjorde inte ett skit förrän jag stegade fram och sa ilsket "Hon sitter fast säger hon ju!!" Han blev skitsur och sa "Skit i det du!!" fast han tog loss hennes lilla fot iaf.. jag kan bara inte låta bli att tänka på hur de här stackars barnen har det hemma.
Är föräldrar så trötta att dom inte orkar med sina barn eller vad är det för fel.. jag har sett massor av såna här incidenter! Jag blir beklämd!