• Puppy070

*Jag skulle vilja veta hur mycket

Jag skulle vilja veta hur mycket ni blödde efter snittet. Jag blev själv snittad för 8,5 år sen och blödde inte mycket efter, men har förstått att många gör det och jag är väldigt rädd för stora blödningar efter ett missfall för många år sen.
    Är det vanligt att man behöver få blod t o m?

• Svar på tråden *Jag skulle vilja veta hur mycket
  • Bamse04

Jag förlorade 400 ml. blod under själva OP.
    Och det är inte mycket alls.
    Förlorade mer när jag fick barn vaginalt.

Första två dagar så kom det ut bara bruna flytningar,behövde inte ens binda.
    Sen kom det lite mer och då blödde jag jättemycket i ca. 5 dagar men det kan bero på att jag åt medicin som hadde det som biverkning(stora blödningar).Och sen i några dagar till bruna flytningar sen var det slut.
    Exakt en mån. efter snitt fick jag mens.

• momto5

Verkas som om man tom kan blöda MINDRE när man snittats!
    Jag har fött 2 barn avginalt,och blödda då vid förlossningen 2,5 lite och 1,5 liter blod......(fick4 påsar blod första ggn..)
    Min bm säger att det har mkt större koll på hur livmodern drar sig samman och lättare kan hejda blödningarna vid ett snitt.Jag hoppas hon har rätt.

• momto5

svåra stavfel där....men ni förstår säkert vad jag menade;)

• Elsa Lovisa

Hade helt normal efterblödning, rikligt de första dagarna efter snittet och sedan så småningom mindre. Tror det höll på 3-4 veckor, men minskade ju avsevärt mot slutet. Inget att oroa sig för, tycker jag.

• Marie N

Blödde ca 1,5 L (Då är även en stor blödning inräknad-varpå jag snittades akut).
    Dom sa till mig att det kunde komma ut en skjuts blod första gången man ställde sig upp,eftersom man legat ner hela tiden.
    Och det gjorde det må jag lova-det blödde rejält mycket.Men det var inget onormalt.Och dom säger väl att man blöder lika mycket vid snitt som vid en vaginal förlossning-efteråt alltså.Det är ju från såret där moderkakan suttit som man blöder.
    Det var bara första gången jag reste mig som jag tyckte det var obehagligt,sedan var det precis som om man fött vaginalt.
    Blödde nog inte riktigt lika lång tid efter som när jag födde vaginalt däremot.
    Förstår hur du känner,hade stora blödningar under min senaste graviditet o sådant sitter kvar länge i psyket.
    Hoppas du fått lite uppfattning

• Puppy070

Tack för alla svar... Fler får gärna svara om ni vill

• mariaa

Mitt första snitt för drygt 3 år sen förlorade jag ca 2 lit blod så jag fick ligga på intensiven i några timmar och få blod.
    Nu för 2 1/2 mån sen när våra tvillingar kom förlorade jag lite blod under snittet ca 400 ml tror jag att det var.
    Men efter snittet brast ett blodkärl i buken på mig så jag höll på att stryka med, men det kan lika väl hända vid en vaginal förlossning.
    Om du vill kan du läsa i min dagbok om förlossningen.

• Sophie82

Jag snittades för 7 mån sen och blödde ca 7,5 dl. Inte märkvärdigt mycket!

• molie

Jag förlorade 400ml blod under operationen och enligt läkaren var det väldigt lite.

• Bissa

400 ml här också. Blöder inte mycket nu efter heller. Nästan borta och det har bara gått en vecka.

• Cia o krabaten

Jag snittades för 10v sen och blödde/hade avslag som svag mens (mellan trosskyd och binda om ni fattar) i 4-6v. Lite ibland på slutet bara. Tyckte aldrig det var något besvär.
    Under själva operationen blev det ca 500ml har jag för mig och inget alls när de väl sytt ihop mig.

• Katja med skrutt

Jag tycker inte jag blödde särskilt mycket (akutsnittad), kunde börja med Alwaysbindor efter ett dygn.... idag, 15 dagar senare blöder jag bara lite ibland...

• naki

när jag akutsnittade förlorade jag ca 2 dl blod...blödde inte mycket heller efter op men behövde megablöjorna !

• snurra

Jag förlorade 400ml vid mitt snitt och 850ml vid den vaginala

• zenia

jag förlorade 1.5 liter blod, dom sa att det var mycket men jag mådde bra iallafall och märkte inget av det . tycker inte att du ska oroa dej så mycket!

Svar på tråden *Jag skulle vilja veta hur mycket