Lotion i ansiktet
Undrar vilken lotion/kräm ni använder att smörja in ansiktet med om hyn är torr, men lätt får finnar av ansiktskrämer??
Har använt Nivea, men får då finnar.....dock försvinner ju det torra.
Undrar vilken lotion/kräm ni använder att smörja in ansiktet med om hyn är torr, men lätt får finnar av ansiktskrämer??
Har använt Nivea, men får då finnar.....dock försvinner ju det torra.
Jag har Acos Gel.. Funkar skitbra.. Och så varvar jag med AloeVeras Gellly..
Kör alltså Gellyn på morgonen och Aco på kvällen.
ACO 3+3 finns en som hete som jag använt nu på vintern för jag blir så torr, å jag får lätt små plitor/finnar jag med, men den har varit jättebra! Å den e inte jättedyr heller.
Jag fick också finnar av nivea!
pröva olika Ansiktskrämer, det är jätteviktigt att det är en kräm för ansiktet och inte n¨ågon man har på övriga kroppen. ansiktet har mkt tunnare hud och behöver därför inte en så fet kräm som på övriga kroppen.
en till viktig sak är att använda samma märke på det man har till ansiktet. produkterna fungerar bäst tillsammans. dom jobbar ihop!
Jag använder en serie från Mary Kay, tycker den fungerar toppen!
Det tycker inte jag!!! Jag kan inte ha samma produkt hela tiden.. DÅ får jag finnar.. Jag måste variera hela tiden.. Då är hyn som bäst..
Monchichi 87 skrev 2008-03-03 08:57:58 följande:
jag använder niveas blåa jätte flaska till ansiktet.det är nog den bästa creme jag haft trots att det är en body lotion.
Dermanord
Apotekets L300 serie är jättebra med karbamid och utan fett
jag använder en serie som heter Avène som jag inte vet om den säljs i Sverige men på apoteket i Belgien.
Båda är kanon för jättetorr hy utan att göra den kladdig och finnig
Oil of Ulay beauty fluid, inte fet går snabbt in i hyn och ger inte finnar. Har själv torr hy!
Shiseido Skincare Day Essential Moisturizer Light använder jag... Men man måste prova ut sn lotion så man vet att den passar just sig själv. Så be om att få några tester på passande ansiktskräm från tex Kicks (de brukar kunna se på ett ungefär vad du har för hy) och sen hem och prova dem så länge proverna räcker, gärna en vecka minst!
Använder bara bodyshops ansiktskräm med e-vitamin. Super bra serie med ansiktstvätt och ansiktsvatten. Inte för tjock kräm med fuktar ansiktet bra när man blir torr som oxå blir men nu får jag finnar ändå, beror nog på alla hormoner, så det är bara att acceptera.
jag använder ansiktscreme från Dermanord....den är jättebra, tillför mycket fukt och öppnar porerna istället för att täppa till dom
Jag jobbar som hudterapeut och måste också säga Dermanord, som är helt rena från allt som ställer till problem för hudens balans( som mineralolja- finns i flera nivea produkter ) och är dessutom prisvärda!
finns Dermanord att köpa i vanlig butik? tex kicks el apoteket?
stintan80: enklast att beställa via hemsidan. Produkterna är super, speciellt oljan för bebisar (kan man gärna smörja den växande magen med...)!
köpte L300 på apoteket , rengöringslotion för torr hy och fuktcrème för torr hy...det fungerar jättebra...försvinenr in i huden direkt.