• Aurora

förhöjt ph-värde+nitrit i urin på barn!!

att nitrit i urin kan betyda uvi vet jag,men enligt bvc så beror förhöjt ph-värde på att hon dricker för lite,hon blev förvånad när jag sa att min dotter dricker hur mkt som helst även nattetid.vet nå´n vad det kan bero på att ph-värdet är förhöjt??hon är kollad för ev. diabetes och det var negativt.

• Svar på tråden förhöjt ph-värde+nitrit i urin på barn!!
  • trebarnsförälder

jag trodde att antalet ketoner i urinen berodde på att man fick i sig för lite väska brukar vara det när man har haft feber länge och förlorat vätska.

Nitrit är väl som du skriver bakterier vid UVI

• mariahammarberg
    Aurora skrev 2008-03-03 10:00:53 följande:
    att nitrit i urin kan betyda uvi vet jag,men enligt bvc så beror förhöjt ph-värde på att hon dricker för lite,hon blev förvånad när jag sa att min dotter dricker hur mkt som helst även nattetid.vet nå´n vad det kan bero på att ph-värdet är förhöjt??hon är kollad för ev. diabetes och det var negativt.
    ph vet jag inte men NITRIT BETYDER ALLTID UVI enl vår läkare på barnmottagningen. Dotter har fått tre behandlingar men bakterierna försvinner ändå inte....
    Däremot kan mman avvakta behandling mot UVI om barnet inte har någon symptom, dvs inge verkar irriterad och inte har feber.
  • mariahammarberg

hittade denna text :   Normalvärde för urin anses vara  6,4-6,8. Andra källor anser att urinets pH-värde kan normalt variera mellan 4,5-8,0 beroende på kosten
    Vilket värde har barnet? dvs hur mkt för högt är det?

Svar på tråden förhöjt ph-värde+nitrit i urin på barn!!