• Anonym

Brännt min livmodertapp

Jag har fått bränna min livmodertapp på grund av att den är så lättblödande och att jag alltid blöder så mycket efter sex. Nu undrar jag om det är någon som vet hur länge man ska vänta tills man kan ha sex igen efter man har brännt sin livmodertapp?

• Svar på tråden Brännt min livmodertapp
  • Pildi

Hej!

Jag har inte gjort ngn behandling men har samma problem som du!!Jag har länge haft kontaktblödning och tagit många cellprov som varit negativa. Jag har inte fått ngt svar varför jag blöder...Vad har de sagt till dig?

• Anonym

Du har alltså gjort diatermi? Jag vet att under de gångerna jag varit med under sådana "ingrepp" så har läkaren sagt att man ska vänta två veckor. Men nu vet ju inte riktigt med dig.

• Anonym

Pildi: Jag har också tagit många cellprover men dom har alltid varit negativa så jag har fått bekräftat att jag har en lättblödande livmodertapp. Dom har alltså brännt på de ställen på livmodertappen som varit lättblödande vilket leder till att den inte kommer vara känslig längre och jag kommer inte blöda efter sex längre, skönt!!!

• Pildi

Skönt för dig!!!Jag har träffat många olika läkare och ingen vill ta mig på allvar...För en vecka sedan sa min gynekolog att han inte visste varför jag blöder.Tack, det var preciss det svaret jag ville höra. Han tog ett nytt cellprov och nu hoppas jag på det bästa.En gång var jag faktiskt hos en läkare som sa till mig att man kunde bränna livmodertappen men jag ville inte eftersom vi försöker bli med barn. Jag hoppas att det kommer att gå bra för dig. Känns lite bättre att veta att jag är inte ensam om problemet.

• Pildi

En fråga till, vad har de gjort för undersökning på dig?

• Anonym (samma här)

Jag har gjort precis samma ingrepp för precis samma sak, och jag fick informationen att vänta en månad. Jag hoppas att det kommer att lösa sig nu för dig! För mig har tyvärr läkningen blivit mer problemfylld än de nog anade och jag har fått gå och penslat vid flertalet gånger och nu senast även fryst området... Men nu verkar det väl äntligen som att det tänker sig att bli så där bra som jag trodde att det skulle bli för 1,5 år sedan.

Pildi, gå till en annan läkare! Jag gick till sist privat (efter att de laserbehandlat mig men problemet kvarstod eftersom livmodertappen nu istället var ett köttsår...) och har verkligen fått en helt annan hjälp där. Även om jag för all del fick hjälp även tidigare, så var det sådana väntetider hela tiden och så fick jag hela tiden träffa olika läkare som sa olika saker. Din läkare verkar ju dessutom mer än lovligt handfallen...  

• Pildi

Jag har varit hos många läkare, privata också. De har inte varit speciellt intresserade av mitt problem. Mina blödningar brukar komma dagarna innan jag ska ha min mens. Det är första gången jag har blött efter mens..Jag har även genomgått en IVF behandling och då trode min läkare att blödningen hade med sköra slemmhinnor att göra. Nu väntar jag på cellprovet och snart ska ändå träffa min IVF läkare och då ska jag fråga honom också.

Det är jobbigt när man får komplikationer, men efter några veckor så är du säkert helt återställd.Slipper blödningarna och att oroa dig...

Svar på tråden Brännt min livmodertapp