• Alfons mamma

Barnvagnar att låna på Arlanda?

Ska flyga med mina 2 killar i april, Älsta 2,5 å minsta 9mån, från Umeå till Kalmar. Detta betyder en mellanlandning i Stockholm. Ska skicka allt bagage i Umeå men.... Hur gör man då man väntar på nästa flyg, under mellanlandningen alltså. Antar att jag inte får ta med mig min smidiga cityvagn som handbagage.... HAr dom vagnar att låna på Arlanda då? Skulle kunna tänka mig att minstingen behöver sova medans vi väntar på anknytningen...

VAd ska jag göra? Tips!!!

• Svar på tråden Barnvagnar att låna på Arlanda?
  • Alfons mamma

Eller hur! Visst borde det finnas att låna så de inte har hela terminalen full med löst springande barn! KAnske en hyra också, helt ok för mig! Mest önskar jag naturligtvis till lillen, han kommer att vilja sova då vi väntar 2,5 timme på nästa flyg!

Någon annan som vet?

• HelenS

kolla hemsidan, där står det att de inte har vagnar. man får kolla med resebolaget. Tyvärr.

• Little J

Har nog aldrig sett lånevagnar på Arlanda...tyvärr.
    Vore om inte annat en smart idé faktiskt.

• Tigerwoman

Det finns inte längre lånevagnar på Arlanda. Dom hänvisar till att de nya bagagevagnarna har barnsits i, precis som i mataffärerna. Jag har också använt argumentet att barnet faktiskt behöver sova, men det hjälper inte, det är väldigt ovanligt att de låter en ha med vagnen till gaten där, även om det är en pytteliten paraply-vagn.

• oma

Men kolla om du kan checka in vagnen igen på arlanda. Jag menar du har ju 2,5 h och dessutom behöver man ju inte stå i kö längre för att checka in!

• wickan82

Hej
    vi åkte från arlanda till england i höstas med våran då 8 måndaders tjeja.. tillägga att hon vägde ca 10 kg tung unge å gå å bära på... frågade om det fann låne vagnar  och det fanns inte några att låna då utan man fick vänta tills man hade checkat in å få låna en bagage vagn med sitt.. så hon fick sitta i den hela vägen till gaten...

hoppas det löser sig..

• Decemberpyret06

Vi får starta en aktion mot Arlanda typ..så att de ändrar på sina bestämmelser. Tycker det är pinsamt dålig service och vi ska vara en stor internationell flygplats, pyttsan!
    Har luskat i detta också..men som någon skrev, lånevagnarna har tagits bort och det är handbagagevagnarna man får använda sig av..trist när man har små barn som inte kan sitta osv.

Vi har varit i väg två ggr med vår lilla skrutt och här får man vackert checka in vagnen direkt. Både på Mallis och Fuerteventura var det inga problem att ta med sig vagnen ända fram till flygplanet...så bekvämt, för ibland är det ju väntetider som heter duga. Jag tror att det handlar om personalbrist plus ngn säkerhetsgrej att man inte får bära ner vagnen för sidotrappen som finns där strax innan planets ingång. De flesta som reser har ju i regel små paraplyvagnar..så ja, ja..men morr det stör mig ändå.

• Little J

Tror det har att göra med att man går ombord på flygplanet via en gåramp på Arlanda...och det finns helt enkelt ingen möjlighet att "få ner" paraply/barnvagnarna till flygplanets bagageutrymme.

Sist jag flög från London Heathrow (där dom också har gårampar direkt ombord på flygplanet) hade dom en liten lustig check-in disk vid gaten för paraply/barnvagnarna. Dom liksom åkte rutschkana ner till flygplanets bagageutrymme. Fråga mig inte hur det funkade men det så ganska kul ut .

• Decemberpyret06

På något sätt finns det nog, men jag tror säkert det finns någon bestämmelse angående lyft.
    På Fuerteventura var det också gåramp och där stod två glada starka killar som bara slängde upp vagnen på axeln och travade ner..*s*.

Rutschkanan låter toppen..något för Arlandas inköpsavdelning att åka på studiebesök och se.

Svar på tråden Barnvagnar att låna på Arlanda?