• Mummelfia

Höstmammor 07 i Gävletrakten

Hej!

Jag är en 27-årig förstagångsmamma som gärna vill träffa fler föräldrar som är hemma på dagarna. Jag har en kille som är född i mitten av september 2007 och vi behöver komma ut lite mer på dagarna:)

Jag är uppvuxen i Gävle men flyttade därifrån för ca 1,5 år sedan. Nu bor jag bor ca 2 mil söder om Gävle. Vi är dock inne i Gävle väldigt ofta då jag har min familj och mina vänner där.

• Svar på tråden Höstmammor 07 i Gävletrakten
  • Kanel o Vanilj

Hej!

31-årig förstagångsmamma och nyinflyttad till Gävle är också intresserad av att komma ut på dagarna! Vår son är något yngre, föddes i Januari. Har inte riktigt kommit in i några rutiner ännu men är väldigt intresserad av att komma ut någon stund under dagen åtminstone!

• Mummelfia

Hej! Grattis till lillkillen.
    Förstår att ni inte har några rutiner än, det tog fyra månader för oss:) Var bodde du innan du flyttade hit?

Det blir lätt långtråkigt om man inte gör något på dagarna. Vi går på babysim och öppnaförskolan men det kan vara roligt att träffa andra föräldrar utanför "ordnade aktiviteter".

• Kanel o Vanilj

Tack detsamma!

Har själv en syster så att det ska bli spännande att uppfostra en son.. ;) Fyra månader är tröstrikt för mig!... För att just nu känns det inte så aktuellt eller lätt att kunna påverka honom i så stor utsträckning... så vi har tid på oss.. ; )

Jobbade ni mycket med att få rutinerna på plats eller föll det sig naturligt för er?

Bodde i Stockholm innan - vi flyttade hit snart efter hans födelse, så att jag är väldigt ny här, liksaså min sambo.

Har själv funderat på öppna förskolan...när gick ni dit första gången? Misstänker att jag är rätt så sjåpig mamma som är rädd för alla bacilusker nu när han är så liten... det är därför det känns så bra med promenader än så länge!

Visst blir det lite tråkigt ensam hemma... ser alltid fram emot att sambon kommer hem... och helgerna då vi får besök... fast det är också mysigt att bara ha älsklingen för sig själv... ; )

Hur fungerar det med att pendla in till Gävle på dagarna?

• Mummelfia

Hej!
    Har skrivit i din gästbok eftersom det bara är du och jag här.

• twixi

Hej!
    Jag är hemma med en kille som föddes i mitten av oktober och behöver också komma ut lite mer.. funderar på att gå på öppet hus i bomhus men har inte kommit iväg ännu..har ni träffats?
    Jag är 37 år och det är mitt första barn

Svar på tråden Höstmammor 07 i Gävletrakten