• Anonym (golddigger)

Vill träffa en rik man!

Sedan jag var liten flicka har jag drömt om att vara hemmafru. Att ha ett hus fullt av barn och ett hushåll att sköta om med allt vad det innebär. Jag är väldigt traditionell av mig och vill verkligen leva det livet. Det handlar inte om att jag är lat och inte vill jobba som somliga verkar tro. Jag är utbildad till socionom och har faktiskt ett arbete, men känner att det är så fel det bara kan vara. Problemet är bara att hitta en man som jag verkligen trivs med oh som jag kan älska. Det vore ju enklare om jag kunde nöja mig med det, men jag vill ju att han delar mina värderingar och sedan är det viktigt att han tjänar så pass bra att han faktiskt klarar en stor familj ekonomiskt. jag vill inte ha någon mångmiljonär, även om jag inte skull tacka nej till det. Viktigt är ju dock att pengarna räcker till. Var sjutton kan man börja leta efter en sådan man?

• Svar på tråden Vill träffa en rik man!
  • yumaa

leta upp en oljeshejkh... de rikaste finns väl i Abu Dhabi eller Dubai... Slipper man ju tänka på pengar...

hehee

• Anonym

Usch, det är bara en dröm. Rika är ingenting att ha. Har levt det livet, usch och fy. De är övermodiga och ytliga. De flesta i Sverige är nyrika och därför ganska mkt "näsan upp i vädret" typer. Du, för dem, är utbytbar. De är rika och lever på lust och lättja. Vad faan, gå på djupet hellre än yta om du värdesätter digsjälv.

Dock INGET ont i att vara hemmafru/hemmamamma, men gå inte på någons snygga bil och pengar!!!

• Anonym

Om du vill att han ska dela dina värderingar blir det svårt...

Du sätter samvaro med familj och barn högt på prioriteringslistan. Barnen ska växa upp HEMMA och du vill umgås med dem och se dem utvecklas och du vill rå om ditt hem. Göra hemmamiljön mysig trevlig och skapa ett hus fullt av kärlek (och hembakta bullar )

En man med samma värderingar lär knappast njuta av att var borta hela dagarna och jobba heltid för att försörja dig...

• Anonym

han måste inte vara så himla rik....det beror ju helt på vad ni har för utgifter och hur mycket materiellt du ska ha

• fenurila K o L t

Jag är gift med en snickare (egenföretagare) som jag har 5 barn med och är istort sätt hemmafru sedan några år. Har startat eget företag för att ha något roligt att göra under tiden.

Så det behöver inte vara så svårt att hitta en

5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • WhiskeyRiver

Samtliga mina kollegor har fruar/flickvänner som inte arbetar trots att dessa kvinnor är högutbildade. De som har barn tar väl hand om dem och de barnlösa verkar mest fördriva tiden med att shoppa och äta lunch. Likadant är det på min makes jobb, han är den enda med en arbetande partner.

Bor i England och icke-arbetande kvinnor verkar vara ett mycket vanligt fenomen här, kanske pga att barnomsorgen är så dåligt utbyggd? Den är både dålig och dyr, så man måste tjäna väldigt bra för att det skall löna sig att arbeta överhuvud taget. Tyvärr.

Tror, som någon redan skrivit, att internet kanske vore något för dig. Dock får du nog bereda dig på att i princip agera ensamstående förälder, för i alla fall här arbetar man MYCKET- och det kanske inte var riktigt så du hade tänkt dig ditt familjeliv? Men även solen har ju fläckar

• Anonym (been there)
    Anonym skrev 2008-03-03 13:50:14 följande:
    Usch, det är bara en dröm. Rika är ingenting att ha. Har levt det livet, usch och fy. De är övermodiga och ytliga. De flesta i Sverige är nyrika och därför ganska mkt "näsan upp i vädret" typer. Du, för dem, är utbytbar. De är rika och lever på lust och lättja. Vad faan, gå på djupet hellre än yta om du värdesätter digsjälv. Dock INGET ont i att vara hemmafru/hemmamamma, men gå inte på någons snygga bil och pengar!!!
    Jag håller med. Utbytbar är precis vad man brukar vara, de hittar lätt en yngre, snyggare som kommer från ännu finare familj.
    Men det finns en nätsite (amerikansk självklart) där rika män och tjejer som vill vara hemmafruar och uppvisningsornament matchas ihop. Kraven på dessa tjejer är rätt höga men du har säkert vad som krävs. Vet inte vad den heter dock, det är min amerikanska kompis som har berättat om den.
  • Anonym

Tror den heter sugar daddy eller nåt liknande.

• Anonym

Känner två rika singelkillar 35 år. Men de är supersnälla, fina killar, inga brats, och de förtjänar fina tjejer som är normala och inga knäppgökar. Synd att denna tråd känns så oseriös, för annars hade jag haft två kandidater år dig

• Mamsis

Ååååhhh 35.. *vill ha* Alla som stöter på mig är under 27 =/

• Anonym (been there)
    Anonym skrev 2008-03-03 14:29:27 följande:
    Känner två rika singelkillar 35 år. Men de är supersnälla, fina killar, inga brats, och de förtjänar fina tjejer som är normala och inga knäppgökar. Synd att denna tråd känns så oseriös, för annars hade jag haft två kandidater år dig
    Säker på att du hade haft det? Jag hade aldrig hoppats på att få ihop mina trevliga killkompisar med någon som har rikedom som främsta preferens, då kommer ju dem som personer i andra hand.
  • Anonym
    Svar på #13
    menade någon som ville vara hemma och inte har något emot att det blir lite "ojämlikt"
  • Anonym

Du kan få min man egenföretagare, tjänar bra och mycket mera
    Har nämnligen hittat en modell yngre och rikare

• Missimo84

Hittade min sambo på min arbetsplats. Dock är jag inte hemmafru, för jag vill inte vara det. Men han har det tillräckligt gott ställt för att jag och han skulle kunna vara hemma tills barnbarnen har samma bekymmer som du
    Fast iofs, du arbetar kommunalt va? Då kanske inte din chef är ett sånt kap du vill ha.
    Kolla på internet finns ju fullt med olika datingsidor. Och var öppen med dina avsikter, det finns fler killar än vad du tror som VILL ha en hemmafru. Så hopplöst är det inte. Men är du öppen med hur du vill ha det, så minskar chansen att du tas för en "golddigger". Vilken lätt blir utbytt och spolad.
    Har du tänkt över allt med den ekonomiska biten för en hemma fru?

• Anonym

Mamsis:Jag gillade ditt tips om taxeringskalendern!!Skrattande

Du får ju kolla runt o se om du hittar nåt av intresse,finns ju många dajtingsidor...

Svar på tråden Vill träffa en rik man!