• JojjoH

Allevo, eller annan pulverdiet?

Nån mer som ska börja/håller på med pulverdiet? Behöver sparringpartners!

Började i morse med Allevo. Ska köra iallafall 10 dar.

• Svar på tråden Allevo, eller annan pulverdiet?
  • Elina86

jag började med nutrilett i onsdags.. ska köra en vecka med enbart nutrilett och sedan nästa vecka äta ett riktigt mål, resten nutrilett.. hur mycket vill/ska du gå ner?

• JojjoH

Aha,hur tycker du det känns? Mycket hungrig? Jag vill ner ca 10 kg. Du då?

• bebbe made in italy

Jag säger ingen pulveridet alls då jag själv gått på pulver. Visst gick jag ner jättefort men direkt när jag började äta mat igen så sög kroppen i sig allt fett och sånt den förlorat och jag gick upp allt + lite till. Pulverdieter är inte bra för varken kropp eller plånbok. Det bästa är att lägga om sin kost och träna, man måste gå ner i vikt på ett sätt som man kan göra om till en livsstil. Pulverdieter är bara falsk viktnedgång. Inte för att vara negativ men jag ångrar djupt att jag slösade tid och kraft på det... Lycka till med viktnedgången!

Med vild bebis i magen
  • Elina86

jojjoh jag skulle vilja ner mellan 7-10 kg till sommaren.. detta ska jag förhoppninsgvis uppnå tillsammans med god kost och träning emellan..

• JojjoH

Jag har också varit skeptisk till pulverdieter, men bara man fattar att man inte kan börja äta som vanligt efteråt. Så är det ju med all bantning, inte bara pulver...T om sjukhusen rekomenderar pulverdieter på sina obesitaspatienter, så helt fel kan det ju inte vara.

Och Elina...jag ska oxå börja träna, ska börja med att cykla till jobbet :)men det får vänta lite. Står att man inte ska träna så mkt medans man bara äter pulvret. Svårt o orka tror jag!

• piixelslyna
    bebbe made in italy skrev 2008-03-03 15:56:16 följande:
    Jag säger ingen pulveridet alls då jag själv gått på pulver. Visst gick jag ner jättefort men direkt när jag började äta mat igen så sög kroppen i sig allt fett och sånt den förlorat och jag gick upp allt + lite till. Pulverdieter är inte bra för varken kropp eller plånbok. Det bästa är att lägga om sin kost och träna, man måste gå ner i vikt på ett sätt som man kan göra om till en livsstil. Pulverdieter är bara falsk viktnedgång. Inte för att vara negativ men jag ångrar djupt att jag slösade tid och kraft på det... Lycka till med viktnedgången!
    Självklart går man upp igen om man börjar äta som man gjorde förut. Det är ju inge magipulver direkt.

Det är en kickstart, ett sätt att få bort sug och ändra sina kostvanor till de sundare.
  • 88298

Jag började med nutrilett imorse och jag ska försöka hålla ut i 14 dagar, men vi får se. Jag äter frukt vid sidan om också.
    Mitt mål är att gå ner dom där extra kilona som man har en förmåga att lägga på sig under vinterhalvåret :P

Hur känns det för er andra? Tränar ni mycket vid sidan om?

/jossan

• Panda87

jag använder allevo för att få ner mitt taotala kaloriintag. byter ut frukosten mot choklade drycken och sparar på så vis kalorier, att enbart leva på soppor kalar jag inte. men efter träning och till frukort är det prefekt för mig

• JojjoH

Dag 1
    Frukost-Allevo-shake med frysta hallon
    Lunch-thaisoppa
    Middag- Bar
    +att jag ätit frukt, druckit cola zero (cant live without it)och kaffe. Återstår o se vid morgondagens vägning om det redan nu blivit nåt resultat...Jag vet att det e mkt vätska man förlorar och allt det där, men man vill ju ha lite feed-back :)

Har gått över förväntan idag, faktiskt. Inte så jobbigt. Ändå stod jag o lagade mat till barnen. Prövningar e till för o övervinnas..

• 88298

Dag 1:
    3 st Nutrilettpåsar, lite sallad och frukt utspritt över hela dagen.
    Fast jag måste erkänna, fuskade lite redan idag. Tog en handfull chips medans sambon satt och åt tacos. Kunde inte låta bli. Jag har verkligen ingen självdisciplin :P
    Menmen, värre saker har väl hänt. Är bara att ta nya tag! Vi får se hur det går imorgon!

Svar på tråden Allevo, eller annan pulverdiet?