• vill ha fler barn

Jag har frågor om hur det går till att pierca näsan

Jag vill gärna ha ett liten fin pärla på näsan men är lite feg!
    Gör det ont?
    Hur vanligt är det med inflammationer?
    Kan man göra det på Onsdag och va fin på Lördag? (brukar det svullna?)
    Kan man ha litet smycke direkt eller har man ett "läkehänge" först?
    På vilken sida ska man ha smycket?

Hjälp en fegis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 23:14
    Tjohooo ... fegisen har en fin pärla på näsan!
    Tack för era tips och råd!

• Svar på tråden Jag har frågor om hur det går till att pierca näsan
  • Janlin

Jag har piercat näsan i flera omgångar pga inflammationer..
    Sista ggr jag gjorde (ca 6 mån sen) så gjorde det skitont, började blöda oxå..
    Gångerna innan har det knappt känts.
    Har lätt att få inflammationer men har börjat att "dutta på" alsolsprit så fort det blir lite rött, hjälper jättebra!
    Man måste ha själva "hänget" dom tar hål med i ett tag, kommer inte ihåg hur länge ..
    Vilken sida bestämmer du själv...för mig känns det mest rätt med höger sida..

Klart du ska pröva om du är sugen, man dör ju inte

• Bebislängtan 82

På mig gör gjorde det väldit ont äd gjorde jag det 2 ggr Det är ju nära tårkanalerna och man är så känslig där pga alla nerver osv,så ögonen tåras ju fast mig tåras dom av smärta. Man har ju alla olika hög/låg smärttröskel.

Mig svullna det inte på och blev ine inflaerat,man får ju se till att köpa sån väska så man kan hålla det rent och fint så ska det ju funka bra..

Man får ha pärlan dom gör hålet med ngn vecka innan man får byta,är läk staven eller vad de nu kan kallas,den ska sitta i ngn vecka så det läker innan ma kan byta.

Jag har haft på både vänter och höger sida och gillade vänster bäst.

Längtan är stor.
  • Miu

när jag tog hål för 10 år sedan tog jag hos frissan med en pistol. Sån som man tar hål i öronen med. Och då fick jag ett plast läkehänge först. Jag har aldrig haft någon inflammation. Svullnad kommer jag tyvärr inte ihåg. Sida väljer du själv :)

Nuförtiden tar man ju med nål också, och då får du välja "rätt" smycke med en gång och jag kan tänka mig att svullnaden är mindre än med pistol. Men det gör nog mkt ondare med nål också.

• maritmedm

Det är mindre risk för skador på tårkanalerna om man piersar än de som använder pistol. Det tar jäkligt ont, men är ju mer för stunden. Du bör ha ett läksmycke och helst då en ring då det går lättast att rengöra med en sån. Du ska rengöra flera ggr per dag och du kommer kanske vara lite svullen. Piersa dig i god tid så att det inte är just innan du tänkt vara fin. Är du känslig bör du inte piersa dig på våren då det tydligen kan spel in i läkprocessen med allergier och så.

• Zimlis
    jag tog hål i näsan själv, med en kokad säkerhetsnål, is och en jävla vilja

Jag fick aldrig inflammation och det blev faktiskt jättebra, men det är absolut inget jag rekommenderar.
  • maritmedm
    Zimlis skrev 2008-03-03 13:13:56 följande:
    jag tog hål i näsan själv, med en kokad säkerhetsnål, is och en jävla vilja Jag fick aldrig inflammation och det blev faktiskt jättebra, men det är absolut inget jag rekommenderar.
    Du jag hade tuppat av direkt
  • piixelslyna

För det första. Se till att gå till en riktig och duktig piercare! Ta inte hål med en pistol hos någon frisör eller så.

Det känns som ett stick när de drar igenom kanylen. Dock tyckte jag att det gjorde ondast när de skulle föra in smycket. Men så krånglade det på mig också och de fick hålla på ett tag!

Tvätta med det medlet som piercaren rekomenderar. Jag tvättade med medi-swab. Finns att köpa på apoteket för en tjuga.

Så, se till att få det rätt på en gång.

• t h o w e
    Zimlis skrev 2008-03-03 13:13:56 följande:
    jag tog hål i näsan själv, med en kokad säkerhetsnål, is och en jävla vilja Jag fick aldrig inflammation och det blev faktiskt jättebra, men det är absolut inget jag rekommenderar.
    det gjorde jag också..
    och har kvar den än idag..
    30/4-08 Vi längtar efter dig!
  • MiklosOne

Jag har haft 3 hål i näsan på vingarna o alla 3 har gått jättebra, gjorde mina själv med en säkerhetsnål i dom yngre tonåren o har inte haft infektion i ett enda dom har läkt helt på 2 veckor...
    Svullen var jag bara dom 2 första dagarna...
    Rekomenderar dig att gå till en seriös piercingstudio o ta hål med tanke på att man kan få nervskador om man tar helt fel o dom har koll på vart "gränserna" går, se bara till att tvätta det morgon o kväll med alsolsprit o inget(!) smink runt hålet innan det är läkt för då kan du få riktigt fula inflamationer...
    Så har du bra eller normalt läk kött så ska det nog gå jättebra o att du följer tvättråden som dom ger dig...
    Lycka till

• Loris

Jag tog hål i näsan hemma när jag var 13, fick hjälp av en kompis. Vi använde en säkerhetsnål från väggen och ett helt vanligt örhänge därefter, hah va dum man var...
    Iallafall så gjorde det inte särskilt ont tyckte jag, Jag fick inga inflammationer trots att vi använde en helt osteriliserad nål att ta med, rengjorde dagligen med vanlig tvål och vatten (hade kanske otrolig röta!)
    Var öm i nån vecka men just på näsan tycker inte jag att det stör så mycket.

Iallafall så tror jag det handlar mest om hur noggran du är med rengöringen vad gäller inflammationer, eller så är det kanske bara tur.

Svar på tråden Jag har frågor om hur det går till att pierca näsan