• min dotter Julia

tårta, nicke nyfiken

Jag skulle så gärna vilja göra en Nicke nyfiken tårta till min dotter som snart fyller år.

Men hur ska man lättast gå till väga?! Ingredienser?!

Ska man "måla" apan med choklad "kräm" eller vad?!

Någon som kan hjälpa mig med tips och idee´r?

Jätte tacksam för all hjälp som man kan få

• Svar på tråden tårta, nicke nyfiken
  • yava

Köp eller gör flera tårtbottnar, skär så gott det går ut kropp, armar, ben och huvud utav dom. Lägg på en stor plåt och gör sen lager som en vanlig tårta.
    För att få rätt färg så föreslår jag att du antingen gör en chokladkräm, vispad grädde med flagnad choklad som strös på eller blandar kakao i grädden. Du kan ju välja att ha en tröja på honom oxå och då är det bara att köpa marsipan i valfri färg och kavla ut och skära till.
    Inget är omöjligt och jag lovar att din dotter blir nöjd även om den inte ser ut som Nicke Nyfiken på pricken!

Lycka till!

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • min dotter Julia

Smart

ska försöka o göra de så bra som möjligt.. hon ville ha en rosa tårta, och hon ville även ha en Nicke nyfiken tårta..
    hade vart kul att kunna göra en N.F tårta till henne

yava skrev 2008-03-03 13:16:12 följande:
    Köp eller gör flera tårtbottnar, skär så gott det går ut kropp, armar, ben och huvud utav dom. Lägg på en stor plåt och gör sen lager som en vanlig tårta. För att få rätt färg så föreslår jag att du antingen gör en chokladkräm, vispad grädde med flagnad choklad som strös på eller blandar kakao i grädden. Du kan ju välja att ha en tröja på honom oxå och då är det bara att köpa marsipan i valfri färg och kavla ut och skära till. Inget är omöjligt och jag lovar att din dotter blir nöjd även om den inte ser ut som Nicke Nyfiken på pricken!Lycka till!
Svar på tråden tårta, nicke nyfiken