• Fidelis ad urnam

Skämmer min man bort mig? :-)

Under våra 9 år tillsammans har min man alltid sett till att jag har det jag vill ha. I början var det han som ensam stod för försörjning och pengakontrollen och han såg alltid till att jag fick köpa de kläder jag ville ha och göra det jag vill göra.
    När jag började studera med studielån började jag ha mer koll på vår ekonomi, vi hade separat ekonomi och betalade räkningar procentuellt efter inkomst. Men då jag var duktig på att spendera såg han allt till att jag hade mer att roa mig med än vad han har.
    Nu har vi helt hemensam ekonomi, men delar ändå upp alla kvarvarande pengar (efter räkningar, sparande, mat, bensin osv) 50/50 och har det till nöjen, privat. Men trots detta köper han kläder och presentkort och schampo och smink och skor mm mm mm till mig för SINA nöjespengar.
    Har kommit fram till att jag är otroligt bortskämd av min man
    Håller ni med?

Hur har ni det?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Skämmer min man bort mig? :-)
  • annmi

Såå gör ja' fast till min man
    Han É Oootroligt Bortskämd!!!

• Firstandhappy

nej då, har det likadant, min sambo ger mig alltid massa pengar o köer saker till mig trots att jag har egna, men han gillar att göra det så!!

• Pink Muffin

JA, du ör bortskämd, men om jag var du skulle jag inte skämmas för det!! *liiite avis*

♥Signe 0502♥Alfred 0611♥Lillebror 0807♥
  • sherlock

Vi har tre konton, ett var och ett gemenskamt som vi sätter in pengar på till hyra, rökningar, bil osv. På detta konto har sätter vi även in så mycket spar pengar som vi kan.

Det vi har kvar i våra separata konton är våra egna. Fast vi delar ofta på oväntade kostnader och nöjen.

Men min man skämmer gasnka ofta bort mig med pengar till hårklippning eller kläder. Han tjänar mycket mer än jag. Bjöd mig på resa förra månaden

• annmi

Måste ju tillägga att Givetvis gör min man likadant té mig
    Vi har vart tillsammans nu i 13 år & fortf NyKära ♥

• annmi

Fast...Egentligen Tycker ja' ju Bäst om all värme,omtanke & kärlek samt fina ord han ger mig...

DET betyder mest ♥

• Ganto

Min man skämmer alltid bort mig. Köper fina saker, mest smycken.
    Senaste gåvan var en ny bil. Fick såklart välja själv. Sen får jag en massa pengar varje månad som bara är till mig:) Är hemmamamma eller jag kallar mig lyxhustru:) *skrattar*

• Ari Gold

Nja... att låta dig slippa ta studiielån hade varit att skämma bort. Nu har du ju flera hundra tusen i skulder trots att ni hade kunnat leva på en lön och slippa. Det är väl inte vidare smart?

• tre3barnochstoltmamma

du har det bra och var glad för att din man är mån om dig och vill skämma bort dig. Jag hoppas du visar din uppskattning. Jag är grymt avis ska du veta men hade å andra sidan bara blivit glad han hade visat mer uppskattning.

• Fidelis ad urnam
    Da Mutt skrev 2008-03-03 20:24:31 följande:
    Nja... att låta dig slippa ta studiielån hade varit att skämma bort. Nu har du ju flera hundra tusen i skulder trots att ni hade kunnat leva på en lön och slippa. Det är väl inte vidare smart?
    Han hade aldrig lyckats få mig att inte ta studielån, jag hade aldrig velat leva på enbart hans lön och då han inte kan bestämma över mig hade det blivit studielån oavsett
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • malinka2

Ja du är bortskämd, här är det romantiskt om han köper hem en varmkorv från kiosken Fast jag är glad ändå! love isn't about money

• trötter22

min sambo har alltid sett till att jag har det bra. vi har ett gemensamt konto där allt kommer in. ibland brukar han köpa en korv med bröd till sig själv annars är det jag som får allt. säger jag att jag ska gå o köpa en tröja till han så säger han att jag inte får det. bättre att jag eller elsa får nått kul.

• sommar2001

Jag är lika bortskämd jag. Det värsta är att jag är så praktisk och tråkig. Han är ortoligt romantisk.

Parfymer, blommor och andra småsaker kommer han hem med ofta. Jag tycker att det är onödigt att lägga pengar på blommor, de dör ju förr eller senare...
    Förstörde alla hjärtans dag med att kvällen innan säga: lova att du inte köper några blommor dom kostar det 3dubbla bara för att det är alla hjärtans dag.

på morgonen när jag vaknade hade han gjort frukost och han hade redan köpt en fin bukett med blommor.

• Melisabeth

Bortskämt - ja, men ack så trevligt =)

Om han nu VILL göra det så varför skulle han inte?
    Vore väl nått annat om du krävde att han skulle göra det

• Mandelblomman

Åh, vilken super gullig man du har! Är avis så in i bomben. Min sambo är inte riktigt lika generös. Men men jag ska inte klaga han har sina fördelar han med

Svar på tråden Skämmer min man bort mig? :-)