• Twiist3d

Örtcigaretter

Visste inte direkt vart jag skulle lägga denna tråd..

Funderade över det här med örtcigaretter. Är det verkligen "ofarligt" att röka dom när man är gravid? Vad är det i dom egentligen? Försökte leta på nätet men hittade ingenting.

Nu är det inte så att jag ska börja röka dom eller så.. Hehe, mer intresserad bara :) Aldrig hört talas om dom förrän nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-03 13:46
    Lägger till några punkter:
    - Hur smakar dom?
    - Luktar dom verkligen så illa som det sägs?

• Svar på tråden Örtcigaretter
  • Thessia

visste inte ens att det fanns något som hete så =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • brünnhilde

Jag vet inte var man kan köpa dem, men har använt dem på mitt jobb (på scen), och de smakar ve och fasa... Fruktansvärt, och har inget gemensamt med vanliga cigaretter.

• Twiist3d

Jag tror det var i aftonbladet jag läste detta.
    Men det var en 14 årig flicka som hade testad dom här cigaretterna och dom har intervjuat henne. HUR kan man sälja dom till minderåriga? För det är väl ändå "skit" som man drar ner i lungorna? :S

• Thessia

undra om det kan vara ett bra sätt att sluta..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Twiist3d

Kanske. Om det nu är så ofarligt som dom säger att det är. Fast sen så kanske man blir beroende av dom istället. hehe.

• Decdia

Jag är nyfiken på dem, någon som vet var man kan köpa dem?

• n00bmamman

Har en väninna som fick problem med lungorna och var tvungen att sluta röka omedelbart, för att inte dö vid 20-års ålder, men tydligen gick det bra att vid exempelvis filminspelningar eller andra liknande situationer röka örtcigg, så jag antar att de inte är lika farliga som vanliga.

• Twiist3d
    Decdia skrev 2008-03-03 13:54:55 följande:
    Jag är nyfiken på dem, någon som vet var man kan köpa dem?
    Läste på aftonbladet (om det nu var det) att man kunde köpa dom i vissa spelbutiker och så.
  • n00bmamman

(Öh, ja, det är ju uppenbart att de inte är lika farliga som vanliga, korkat formulerat av mig, vad jag menade var att tydligen skadade de inte hennes lungor i en grad som ens gick att jämföra med vanliga.)

• brünnhilde

Ja, de luktar fis....

Det går liksom inte att föklara hur de smakar... värre än död. Tänk er att ni sniffar damm och torkat bajs och torkad basilika... De är verkligen bara ett nödvändigt ont för arbete på scen där nikotinrök inte är accepterat. De har verkligen ingen annan funktion.

Svar på tråden Örtcigaretter