• vicki 83

någon mer med barn som vart sjuka till och från hela vintern??

har en 10 månaders pojk hemma, han har i princip vart sjuk hela vintern.Det har vart små förkylningar,vinterkräkskjuka,rs virus och förkyningar med hög feber. Känns som han bara hinner vara frisk 1-2 veckor innnan nästa grej kommer. och då e vi inga som träffar massa sjuka personer eller går på öppna förskolan!¨Någon mer som har det såhär,känner att det börjar ta på krafterna!!

• Svar på tråden någon mer med barn som vart sjuka till och från hela vintern??
  • vicsun

Åh.. vi med, förkylning, magsjuka, öroninflammationer o då dubbelt upp=( Men enligt barnmotagningen så är det helt normalt.. fast det är ju en klen tröst.

Hoppas din lilla kille kryar på sig!

• vicki 83
    vicsun skrev 2008-03-03 15:11:01 följande:
    Åh.. vi med, förkylning, magsjuka, öroninflammationer o då dubbelt upp=( Men enligt barnmotagningen så är det helt normalt.. fast det är ju en klen tröst.Hoppas din lilla kille kryar på sig!
    ok,det var ju skönt att höra att vi inte var ensamna Man börjar bli smått orolig för hur det ska bli när de börjar dagis där de verkligen kommer träffa många sjuka barn!! Hoppas alla förkylningar avtar när våren kommer!!
  • Jenny S

Jajamensan....

Sonen har gått ungefär varannan vecka på fsk. Övrig tid hemma och sjuk. Tror iofs inte att han har gått en hel vecka ens...(3 dagar/v)
    Som grädde på moset har han flertalet gånger smittat både mig, maken och sin lillasyster.
    Sedan November har någon i familjen varit sjuk hela tiden.
    Drygt, men vanligt.

Kasta inte pil i gummibåt.
  • Pochahontas

Samma här. Jag började jobba den 7 januari. Lillan började bli förkyld redan i december. Hon är det fortfarande. Ordentligt. Idag har hon feber igen...

Vi har även - de flesta i familjen - hunnit med flera halsflussar, maginfluensa och diverse halsont, hosta och magont....

Jag har nog varit hemma mer än jag jobbat, faktiskt...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Minimee

Hej hej

Samma här, Det har varit ngt hela tiden började på nyår å ja, nu är det mars....men stora pojken börjar nu bli frisk och jag hoppas att snart febern ger mej sig på min lillkille.
    Min sambo och jag funderar på att emigrera under jan- apr nästa år, vi orkar inte heller... MEn det blir ju bättre som alla säger..
    Idag var vi med 3 åringen hos läkare och de konstaterade att han har ljumskbråck så nu ska ha opereras.... Stackars liten...

Gud vad man klagar men iblaand känns det som man är ensammast i världen med bekymmer, därför är det alltid bra att gå in här på familjeliv.

mvh Cecilia

• vicki 83

Minimee: ja helsiket började här också vid ´nyår!!Jag känner att krafternar börjar ta slut!!Man känner sig så ensam när man inte kan träffa folk för antingen är jag eller pojken sjuk!!Jag hoppas det lugnar sig med alla sjukdomar snart!!

Hur länge kan barnen ha feber innan man söker för det??

• Snibes

Vi har också varit sjuka från och till sedan november. Barnen började på dagis i januari och nu vabar jag och sambon hela tiden, vi kanske var friska i två veckor och nu är de sjuka igen. Det är jobbigt, dels för att man är orolig, barne sover inte bra på nätterna och dels för att man måste vara borta från jobbet hela tiden känns det som.... Längtar efter varmare och ljusare tider.

• kolakaka

ja vi har varit sjuka till och från sedan november hela eller delar av familjen kräksjuka, förskylning och nu senast öroninflammation på lillen han var riktigt sjuk nästan 41 grader i tre dar det är över två veckor sedan och nu äntligen har han piggnat till och fått tillbaka aptiten, sedan fick 15 åringen en axelskada och har gått med mitella i nästan tre veckor, snacka om gnällig

• vicki 83

verkar som det e extremt mycket sjukdomar denna vintern!!någon som vet hur länge de små kan ha feber utan att man behöver träffa en läkare??

• frallan 77

ja här har dottern varit sjuk oxå i stort sätt sedan i höstas......förkylnig,feber,öroninflammation o diareer har avlöst varandra......hon har ständigt en 11:a under näsan som antingen e transparant eller illgrön.....börjar oxå bli sjukt trött på att alrdig ha en helt frisk unge.....går ett par veckor som allt e helt ok men så kommer det nåt igen....just nu håller vi på o tampas med hemska diareer,ska utesluta mjölkprodukter 1 månad för o se så hon inte e laktos överkännslig......pust,pust....längtar efter en snorfri sommar!!!!

• Minimee

vicki 83: gå dit när du vill. miun lille 7 månader har feber nu och jag kommer att gå i morgon dit, han har haft feber i 5 dagar då..

förresten, kan de få feber när de har tandsprickning, nån som vet?

• vicki 83
    Minimee skrev 2008-03-04 11:04:51 följande:
    vicki 83: gå dit när du vill. miun lille 7 månader har feber nu och jag kommer att gå i morgon dit, han har haft feber i 5 dagar då..förresten, kan de få feber när de har tandsprickning, nån som vet?
    Idag var febern borta hoppas den e det för ett tag nu!!min lille kille fick feber isamband med tänderna hade ca 38,5. men alla inom sjukvården säger att de inte får feber pga det,men ändå får många barn det
Svar på tråden någon mer med barn som vart sjuka till och från hela vintern??