• mysisen

Är det normalt att må "konstigt" under graviditeten?

jag är gravid i v7, och mår väldigt konstigt. jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det är en konstig känsla i kroppen.
    jag vill helst bara sova hela tiden, mår konstigt i magen, mår illa men ändå inte...

bara allmänt skum... orkar ingenting typ...

är det ngn mer som känner så??? jag orkar inte må såhär hur länge som helst...

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden Är det normalt att må "konstigt" under graviditeten?
  • Kristyr

heeeeeelt normalt!

Jag har känt så fram tills nyligen. Nu är jag i v 15.

• mysisen

kristyr: mår du bättre nu? usch det är jättejobbigt.. man har liksom inte lust med ngt, har ingen aptit osv... känns som man aldrig kommer må bättre... bläääe, ngt tips på hur man mår bättre?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Bedazed

Oroa dig inte, har känt mig konstig me o gör det fortfarande, men på ett annat sätt. Nu e jag mer hormonstinn o arg. Innan va jag lixom trött o håglös o kunde inte ta beslut o allt kändes skitsvårt. e i vecka 12. Få se vad som händer härnäst =D Lycka till!!!

• Moana

känner precis likadant... det är hormonstorm i kroppen. Det är bara att vila och göra det kroppen vill!

• Linda o Danny

Helt normalt! Förhoppningsvis mår du kanske bättre sen.. va oxå sjuuukt trött de första veckorna, nu e ja typ superpigg =)

• moonweb

Jag mår också konstigt, jag mår aldrig riktigt illa utan det är mer en obehagskänsla i magen och i kroppen, har ingen aptit, är otroligt trött och sömnig... är i vecka 11.

• mysocla

Låter exakt som jag ännt båda gångerna.
    Vill bara sova sova sova. Kan ibland tycka att allt känns trist och meningslöst. Alla i min omgivning är stundvis totalt blåsta och mycket enerverande.
    Jobbigt men det går över.

Thea´s mamma
  • velle

Det lustiga är att när det går över så känns det jättekonstigt att man mått så där för när man är mitt i det känns det ju såååå jobbigt! Men i mitten av din graviditet kommer du förmodligen att må toppen och ha massor av energi så stå ut! efter vecka 12 nån gång händer det...

• Kristyr

mysisen: jag mår mycket bättre nu.

• gryta

Jag tror allt kan hända när man är gravid, må illa är ju en klassiker, men jag har en kompis som var lockhårig men fick rakt hår under graviditeten och när hon ammade..... sen blev det lockigt igen.

• snos81

hej

det är helt normalt att känna så, jag är inne den peroden nu är i vecka 9.
    idag trodde jag att jag skulle svimma. just nu får jag bara i min potatis och gräddfil.

men det finns tabletter att få.

mvh camilla

• gt98mbj

Kände precis likadant. Mitt försvann vi v12. Ett tips är att små ät lite hela tiden det gjorde jag då blev det lite bättre.

• Väntatlänge

Ja det e inget konstigt... Jag med (är rätt tidigt gravid,
    ej säker på vecka.. ca 5-7 kanske?) känt olust, lite deppig/nere,
    illamående, helt matt vissa dagar.

Men nu har jag varit pigg två dagar i rad - helt underbart!
    Man uppskattar de bra dagarna iaf.. :)

Äter även multi-vitaminer dagligen och försöker komma ut i
    friska luften för att få ny energi.. Vila när du behöver..

Ha det gott!

• Fangoria

Försvann nån gång efter v. 15 för mig, i mitten av graviditeten mådde jag helt toppen!

• Anubisa

Jag kunde inte ha beskrivit det bättre själv!

Gud, vad "konstigt" jag mår. Mår illa ibland, ibland inte. ibland vet jag inte ens om jag mår illa eller är hungrig. Trött jämt, fast ändå inte. Ibland när jag vaknar vet ag inte om jag är utvilad eller trött. Jag har ingen kontroll på mig själv längre. Ingen aptit på mat alls, får knappt i mig något, det enda jag vill ha är typ frallor med ost (väldigt nyttigt) och djungelvrål. Mat är nästan hemskt. Har ingen ork till ngt annat än att ligga i sängen och glo. Det är fruktansvärt att jobba faktiskt, går emot varje instinkt i kroppen att släpa sig till jobbet varje dag.

Och det enda man tänker är: "måtte detta vara övergående".

Svar på tråden Är det normalt att må "konstigt" under graviditeten?