• choklaa

    Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?

    Jag har provat en hel del sätt att gå ner i vikt. men nu börjar jag känna pressen på mig då jag och maken skall gifta om oss igen med bröllop då vi inte hade det när vi gifte oss första gången.

    Jag behöver gå ner 8 kg och har inte alls lång tid kvar för att få plats i klänningen.

    Nu undrar jag hur gjorde ni för att gå ner i vikt samt hur mycket gick ni ner i veckan?

    Kanske så kan jag få lite tips och ideer att prova något.

  • Svar på tråden Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?
  • choklaa

    Grejen är bara att jag inte kan köra Gi eller Atkins varianten då jag inte kan proppa i mig massa fett och proteiner.

    men tack för tipset.

    Någon mer?

  • ingensignatur

    edt borde väl gå att svälta ner sig med sånnadär soppor/milkshakes? om man nu vet att man ska göra det för att komma i klänningen.. sen står jag inte för hur sunt det är.. men de går iaf fort då =)

  • choklaa

    Svälta mig hade jag ju inte tänkt och skulle inte försöka att gå ner i vikt på de viset heller.

    utan vill gå ner på ett snabbt och effektivt sätt

  • ingensignatur

    då e nog viktväktarna det som fungerat bäst på mig iaf.. i början gick det verkligen fort o bra. efter ett tag så stod jag still länge men det var iofs lite mitt eget fel oxå.. jag började iaf med 2 kilo sen va de ca 1 kilo i veckan.. men då var jag inte stenhård... hur lång tid har du på dej?

  • Ari Gold

    Hej!

    Här komer lite fakta, om någon är intresserad.

    En vuxen medelaktiv krinna med lätt övervikt bränner runt ca 2500 ksalorier per dygn. Ett kg fett motsvarar 7000 kcal.

    Det innebär att om denna person inte äter NÅGONTNING under 1 vecka går hon ner 2,5 kg. och då menar jag INGENTING!

    Med en pulverdiet som ger 500 kcal per dag skulle exempel-personen kunna gå ner 2 kg fettvikt i veckan om hon rörde sig som vanligt och aldrig fuskade. Men mer är omöjligt.

    Den vikt utöver detta som man kan tappa vid pppulverdiet (eller gi rivstart som någon talade om) är vatten som frigörs när kroppen bränner sina glykogendeppåer. Detta kommer tillbaka så fort dieten är över.

    Bästa chansen att komma i klänningen är genompuklverdiet eller svält. Dock kommer du inte gå ned 4 kg per vecka - that wont happen. Men räkna med att dieta ända fram till bröllopsdagen och räkna med att gå upp igen efteråt.

  • marina81

    Har gått ned 5 kg på 2 veckor genom att skippa alla onödiga kalorier, träna 2-3 ggr vecka och dricka mycket vatten, äta mindre portioner men mer sallad!

  • choklaa

    Jag har ca 4 veckor på mig att bli av med vikten. Jag ska försöka med något men frågan är bara vad man ska göra för att lyckas.
    Svält är väl i och för sig inte svårt då jag vissa dagar kan gå utan att äta. Men för att jag har det värst när man kommer hem från jobb-praktik och skola då är man altid sugen på något.

Svar på tråden Någon som gått ner 2-4kg/vecka hur gjorde ni då?