Naglar som skivar sig??
Mina naglar skivar sig SÅÅ ofta och mycket! Knappt har de hinnit bli långa så är det dags igen...
Någon som har ett bra tips på något som kan funka mot att naglarna skivar sig?
//erica
Mina naglar skivar sig SÅÅ ofta och mycket! Knappt har de hinnit bli långa så är det dags igen...
Någon som har ett bra tips på något som kan funka mot att naglarna skivar sig?
//erica
B-vitamin! Det är bra mot naglar o hår, har haft samma problem själv. Sen kan man testa med förstärkande lack också, men B-vitamin är det som funkat bäst på mig!
hur får man i sig bvitamin?
Man köper det som extra tillskott på apoteket, finns ren b-vitamin och så finns det ex. MittVal Kvinna som också innehåller b-vitamin (en superbra multivitamineral f.ö)
Köp en nagelolja som fuktar upp din nagel. Det är det bästa för torra naglar som skivar sig. Sen så ska du köpa ett bra under o överlack, gärna genomskinligt. Det gör att du får ett bra stöd.
Trind nailrepair är HELT oslagbart!
En polerfil är bra att fila framkanten med, då sluter du framkanten. Dvs, då skivar den sig inte så lätt. Lycka till.
TRIND NAILREPAIR...... kör du i 2veckor, sätter på nytt varje kväll (tar bort de gamla å på med nytt) sedan använder du det ca 1gång i veckan! funkar toppen de är verkligen suuuuveränt, finns i färg å genonskinligt :)
håller med! sen ha opi ett stärkande nagellack som oxå är super..och köp depends nagelolja..ell nåste för torra och för naglar som skivar sig!
Jättemånga tips som passar också mig.
Men var kan jag köpa dessa grejer?
Trind kan du köpa lite överallt, bla. Åhléns ska ha, har även sett på IcaMaxi!
OPI nagelprodukter är väldigt bra! Använd deras nagelolja varje dag och en nagelstärkare i samma märke som är anpassat efter dina naglar. Dom har en som heter sensitiv som passar bra till Dig. Den är oxå formaldehydfri.Räkna med att du får använda produkten ca 2 mån innan du ser resultat. Du måste ha tålamod. Använd oxå en sk nagelpolerare för att hjälpa till att stärka upp nagelplattan och få bort det som skivar sig!
Jag avråder Dig (och alla andra) att använda Trind lacket!
Jag har jobbat 25 år i branschen och har varit med om många missöden vad gäller det.Värk i fingertoppar och fingrar, ibland bestående... Naglar som ramlat av, förstörda nagelband osv. Produkten innerhåller väldigt mycket formaldehyd (cancerframkallande) och gör den väldigt stark.Vill man använda trind ändå så: Absolut inte längre än 8 veckor och ALDRIG vid graviditet och amning.
Jag jobba som nagelteknolog förut o skulle rekommendera Myrra olja. Det är skit bra mot sköra naglar som skivar sig o går av lätt. Jag har skälv värsta "skit naglarna" o det e det enda som verkligen funkar på mej.
nu har de erbjudande på åhlens trind för 99:- ist för 150:- :)
Måste bara till lägga att jag var på salong för att fixa nagelförlängning innan nyår 2006-2007.
Hon var heelt facinerad över min nagelkvalite då jag inte kunde använda acrylnaglar för min nagel var för "fin".. de lossnade efter nån dag, då fick jag komma tillbaka å sätta på glasfiber... Innan hon satte på fick hon "förstöra" nageln med en nagelfil (filade med en vanlig fil uppe på för att luckra upp)... och glasfibern satt efter det! berättade om att ja använde TRIND, och hon sa de att de är super bra! :)
så så bra är trind för mig...
haha låter som ja ska övertyga om att de är bäst.. men tror iof allt funkar väl olika bra för alla...
(OJJ NU NÄR JAG SKRIVIT DETTA SÅ SER JAG VAD "STENROSEN" HAR SKRIVIT, det lät ju inte alls bra :S det hade ja inte nån aning om! :S ska jag verkligen tänka på... usch... men åh va skrämmande, de har man aldrig läst någonstans, fleeeera nagelskulptörer som jag talat med som rekomenderat trind starkt! aldrig hört att de ska va skadligt å inte lfå användas vid graviditet eller amning) läskigt!!!!!
inte undra på att de är såååå "fungerande bra" om de innehåller sånna farliga produkter! :S
Jag tror att de flesta nagelterapeuter inte vet vad trind innehåller eftersom vi jobbar med helt andra produkter.Men eftersom man ser så fantastiska resultat på så kort tid så tycker man naturligtvis att det är en väldigt effektiv produkt!
Jag måste fråga bullen86 (vilken söt bebis på bilden!!!):Menar du att hon inte filade uppe på nageln när hon satte på acryltipparna!???I så fall var det inte konstigt att dom lossade...det har ingenting med nagelkvaliteten att göra.Hoppas i så fall att hon bjöd på glasfibersetet!Man skall alltid fila upp nageln innan man tippar.Hoppas att du blev fin till slut i alla fall!
stenrosen: tack snälla :)
nää de gjorde hon inte!!! å ja hon bjöd på glasfibern :P hehe aah de va så hon sa "nagelkvaliten" + nånting om hormon balans i kroppen.. haha..
men som sagt Trind = effektivt.. haha har alltid älskat trind men nu blev man ju lite tveksam efter de du skrev.. :)
hehe... så himlans kul em naglarna (har alltid varit en fixare med mina naglar... klippte av dem vid nyår då de inte passade me en liiiten spädis :P men nur har de vuxit till sig igen ( utan trind) så nu jäklar blir de till att fixa å trixa med dem.. tänkte köpa ny trind men nää de får klara sig utan! :)