Någon med (eller utan också för den delen) psykiska problem som tagit Exlutena eller Mini-Pe?
Det här med preventivmedel är ett gissel. Funderar nu på att testa minipiller igen trots att bm avrådde mig för några år sedan. Nu har vi kört med säkra perioder i snart 3 år och än fungerar det men frågan är hur länge till?
Anledningen förresten till att bm avrådde mig var att det visat sig att jag blev sämre i min depression av hormonspiralen Levonova och att den hade väldigt låga doser gestagen i sig. Blev också betydligt sämre av minipillret Cerazette. Nu har jag inte depression men däremot tvångstankar och ångest som visserligen inte är på allra värsta viset.
Finns det någon här som haft depression, ångest och/eller tvångssyndrom och knaprat antingen Exlutena eller Mini-Pe? Hur mådde du efter du börjat ta minipillren i så fall? Kunde du fortsätta ta dem eller fick du avsluta p g a dina psykiska problem?
Ni som knaprat dem utan att ha varit sjuka, hur mådde ni av dem? Finns det någon här som vet i fall det kan ens vara värt att prova för min del eller bör jag bara ge upp den tanken fastän det är 5 år sedan jag sist fick sluta, då med Cerazette? Har efter det inte haft några preventivmedel förutom säkra perioder. Vore otroligt tacksam för alla svar.