• Mamma Lisa

*Ska få en liten chihuahua till

Ska få en liten chihuahua till hösten men har hört att de har stigit rejält i pris, från 12000-15000 till 30000...är det sant?
    vill köpa en från kennel så de är ju i regel dyrare men...kan det verkligen stämma med 30000?

• Svar på tråden *Ska få en liten chihuahua till
  • miafelix

25-20 00 har jag sätt att man kan få betala på blocket..mina föräldrar köpte för 7 tusen för 5 år sen....och en blandras för 10 tusen nu i år.

• Mamma Lisa

fast vi ska ju ha en från kennel, 8 veckor gammal...man kanske kan bli värdfamilj eller nåt....hehe

• miafelix

ja men det är kennlar som säljer via blocket...oxså

• snysop

Säger bara en sak... Paris Hilton. Det är hennes fel...

Men söta är de iaf... vill också ha hund men har inga möjligheter. Båda jobbar heltid och en bit från hemmet. Hunddagis kostar skjortan.

Lycka till med vovven!!!

• AnnaKlara

Rätt högt kilopris på de där vovvarna alltså

• loopyMamma

Innan du bestämmer dig för en valp, ring kennelklubben eller gå in på SKK:s sida och kolla att det är en seriös uppfödare. Just nu smugglas det in halvdöda, sjuka 5 veckors valpar från östländerna. Dessa hemska människor tar minst 10.000:- och då är hunden utan stamtavla och ovaccinerad. Och många gånger inte ens renrasig. Det är de "försäljarna" som annonserar på blocket. Seriösa uppfödare behöver inte annonsera för de har jättelång kö på sina valpar. Hoppas du hittar en riktig fin valp

• giz

jag prata med en uppfödare på en sån där tekopps hund (tänker inte ens försöka stava ) hon hade kö på ca 5 år på sina valpar.... hon hade 4 tikar snacka om trend.....när dom blir omodärna ska jag ha en jag menar jag köper ju kläder på rea så då får jag nog vackert vänta till rean på dessa fast kinesisk nakenhund e ju söt oxå.....

• NillaLund

En kennelvalp ska kosta mellan 8-12 000. Ring svenska kennel klubben (www.ssk.se) för att kolla upp om de är en seriös valpsäljare, då de skall vara registrerade. 30 000 ska inte en valp kosta trots att den är renrasig, risk för att det är en oseriös säljare!

• giz

prrrooooo förresten vad konstigt att shih-tzu inte blivet så popis.....paris polare nichole har ju en

• Cybermum

giz, håller med...Gaaah, säg vem som är kändis inte gör raserna får ett rykte som inte stämmer

• frulan

På något sätt kan jag tycka att det är "bra" att de höjer priserna på "populära" hundar, många som har köpt vavvor sitter och annonserar ut dem på t ex blocket nu när de är runt året... o har upptäckt att det kanske inte var så kul att ha en hund...

Å andra sidan kan det ju bli heeelt fel folk som köper hundarna om man höjer priset, de som verkligen har råd med såna summor... De tänker kanske inte heller på att det är en HUND de köper.

Men absolut inte så högt som 30 000... herregud!

Tänk om folk kunde ta lite mer betalt för bondkatter oxå... så kanske det inte skulle finnas så många som bara släpps ut sen när de är stora. Eller att ägarna tar sitt ansvar och kastrerar dem om de ska ha dem som utekatter.
    Har varit som volontär på Stockholms Katthem o det var helt hemskt att läsa alla historier om katterna där...

Tycker det är hemskt att en ras kan bli "trendig"...

Usch, det här blev lite snurrigt, hoppas ni förstår hur jag menar

Hoppas ni hittar en vavva

• BaraPyssel

Våra kompisar har två chihuahua och jag blev förälskad, ville själv ha en. Fast nu vill jag inte längre - den ena är så j**la ilsken av sig, hugger efter alla. Han högg efter min 5 månader gamla son en gång, vågar inte släppa honom med blicken längre när vi hälsar på dom.

//Joanna

• Chva72

Jag har sett kennlar med chihuahua och priset låg då inte på mer än 10-12,000kr.. det var några månader sedan..

• starlet

Har själv två chihuahua pojkar! Vill bara hoppa in i tråden och påminna om att köpa registrerat. Stöd inte den oseriösa människor som smugglar in och plågar hundar bara för att få tjäna några tusenlappar! Helst av allt vill man köpa alla dessa små och rädda dem men det är tyvärr omöjligt...Så tyvärr, så länge det finns köpare så kommer det fortsättas att smugglas in och plågas!

Starlet

• starlet

Oj så jag stavar när jag blir arg! de oseriösa människor ska det stå! *sorry*

Love

Starlet

Svar på tråden *Ska få en liten chihuahua till