• Älsko

standardmått täcke + kudde ?

vad är standard måttet på täcke + kudde till spjälsäng ??

• Svar på tråden standardmått täcke + kudde ?
  • allt och lite till

hört att man inte ksa ha det innan 1+!!!
    jag ska köpa en *vad heter det nu igen* sovsäck för spädbarn...
    kan man använda tills 1+ :D
    så slipper dom bnli kalla om dom sparkar av sig täcket... och slipper få det över huvet(kvävningsrisk) och hört att man inte ska ha kudde först heller!
    på ikea + mer ställen står det 1+ på täcke och kuddar!

• Älsko

Allt och lite till: Okej, jo men man ska ju ha kudde rekomenderar dom ju nu,så det vet jag att man ska ha men att man ska lägga axlarna på kudden också. Finns på babyproffsen 0-3 månader likaså täcke men kommer inte ihåg måtten bara. och täcke kan man ju ha lite som man vill beroende på temperaturen i rumet. Täcket kan man ju sätta under madrassen så täcket sitter fast och inte kommer över barnets huvud. Och sen om de fryser är det ju beroende på temperaturen i rumet de har ju pyjamas på dig och brukar skricka om ngt är fel.

• Tovetrollet

Jag köpte på babyland, Rätt start. De har måtten 100*130 på täcket och 38*55 på kudden. Kudde rekomenderar dom om man köper rätt kudde o lägger barnet rätt på kudden Det står från nyfödd på både täcket o kudden vill jag minnas

• Älsko

Okej tack så mycket :)

Tovetrollet skrev 2008-03-03 22:06:50 följande:
    Jag köpte på babyland, Rätt start. De har måtten 100*130 på täcket och 38*55 på kudden. Kudde rekomenderar dom om man köper rätt kudde o lägger barnet rätt på kudden Det står från nyfödd på både täcket o kudden vill jag minnas
Svar på tråden standardmått täcke + kudde ?